Uurregeling ongeplande stremming
Uurregeling ongeplande stremming
Wie kan duidelijkheid verschaffen over het volgende.
Je wordt opgeroepen voor een ongeplande spoorstremming, dus zonder
dienstregeling, wat geldt hiervoor de 5/6 of de 6/6 uurregeling.
Je wordt opgeroepen voor een ongeplande spoorstremming, dus zonder
dienstregeling, wat geldt hiervoor de 5/6 of de 6/6 uurregeling.
Re: Uurregeling ongeplande stremming
Peter schreef:Wie kan duidelijkheid verschaffen over het volgende.
Je wordt opgeroepen voor een ongeplande spoorstremming, dus zonder
dienstregeling, wat geldt hiervoor de 5/6 of de 6/6 uurregeling.
Is het besloten of openbaar vervoer. Thats the question.
ongeplande spoorstremming
ja, zie de cao, artikel 39
http://sft.drecomm.nl/fileadmin/STO/CAO ... ersie5.pdf
dus : 5/6 regeling
Peter
http://sft.drecomm.nl/fileadmin/STO/CAO ... ersie5.pdf
dus : 5/6 regeling
Peter
Klopt staat in artikel 39.
Dat wordt dan ongeregeld Hfd.stuk 1 art.2 m.
met een verwijzing L toerwagenritten.
Het vreemde is dat het toch openbaar vervoer is van A naar B.
Terwijl, als het een geplande is met dienstrooster van dezelfde A naar B, het wel 6/6 is.
Dus is beide openbaar vervoer en het werk is en blijft hetzelfde !!!
Je blijft dacht ik toch, een voor ieder openstaand personenvervoer verrichten.
Alleen vanwege dat dienstrooster ???
Dat wordt dan ongeregeld Hfd.stuk 1 art.2 m.
met een verwijzing L toerwagenritten.
Het vreemde is dat het toch openbaar vervoer is van A naar B.
Terwijl, als het een geplande is met dienstrooster van dezelfde A naar B, het wel 6/6 is.
Dus is beide openbaar vervoer en het werk is en blijft hetzelfde !!!
Je blijft dacht ik toch, een voor ieder openstaand personenvervoer verrichten.
Alleen vanwege dat dienstrooster ???
Hallo Peter,
Natuurlijk is het vreemd maar helaas hebben de partijen dit zo uitonderhandeld en staat het duidelijk in de CAO logisch of niet logisch.
Maar wat ook in de CAO staat en daarnaast nog veel onlogischer is, dat is de hele 5/6 regeling. Maar als dat bij de CAO onderhandelingen naar voren komt, dan zijn de rapen gaar bij de heren toerboeren.
En over die 5/6 wordt nog veel meer gesteggeld, waar het niet zo duidelijk van omschreven is, het ja dan nee groepsvervoer, daar wilde zelfs de advocaat van de bond zijn vingers niet aan branden.
Dus wij moeten er voor zorgen dat die hele 5/6 regeling geschrapt gaat worden als de grootste eis bij de volgende CAO ronde. En wel massaal, maar wat mij opvalt in deze branche, dat er zo weinig chauffeurs georganiseerd zijn en dat de werkgevers daar driftig misbruik van maken. En dat er bij de vooroverleg bij de bonden zo weinig chauffeurs op komen draven.
groetjes
Bartje
Natuurlijk is het vreemd maar helaas hebben de partijen dit zo uitonderhandeld en staat het duidelijk in de CAO logisch of niet logisch.
Maar wat ook in de CAO staat en daarnaast nog veel onlogischer is, dat is de hele 5/6 regeling. Maar als dat bij de CAO onderhandelingen naar voren komt, dan zijn de rapen gaar bij de heren toerboeren.
En over die 5/6 wordt nog veel meer gesteggeld, waar het niet zo duidelijk van omschreven is, het ja dan nee groepsvervoer, daar wilde zelfs de advocaat van de bond zijn vingers niet aan branden.
Dus wij moeten er voor zorgen dat die hele 5/6 regeling geschrapt gaat worden als de grootste eis bij de volgende CAO ronde. En wel massaal, maar wat mij opvalt in deze branche, dat er zo weinig chauffeurs georganiseerd zijn en dat de werkgevers daar driftig misbruik van maken. En dat er bij de vooroverleg bij de bonden zo weinig chauffeurs op komen draven.
groetjes
Bartje
@bartje
Je hebt volkomen gelijk.
Enkele opmerkingen op je reactie,
Chauffeurs zijn vaak onderweg om bij een vooroverleg od. aanwezig
te kunnen zijn.
Dat er zo weinig lidmaatschap bij de bonden is komt denk ik ook
doordat er zo weinig gedaan wordt om oa. van die 5/6 af te komen, het
resultaat is toch vaak dat ze zich te gemakkelijk laten "afkopen" door een geringe koopkrachtverbetering.
Het vertrouwen is er niet.
Rekenen doe ik nou niet (dat heeft een ander al gedaan bij een forum onderwerp hierover) maar als de 5/6 regeling voorgoed werd afgeschaft, zou menige chauffeur mijns inzien wel 2 jaar van een salaris verhoging willen afzien.
Dat werkgevers hier misbruik van maken daarvan vind ik dat het
handig gebruik maken is van de omstandigheden van bep. CAO
onderhandelingen.
Maar om bij het onderwerp te blijven is het eigenlijk een
wettelijke ongelijkheid, of het nu onderling afgesproken is of niet.
Wat zou een EU commissie hierover zeggen ???
Je hebt volkomen gelijk.
Enkele opmerkingen op je reactie,
Chauffeurs zijn vaak onderweg om bij een vooroverleg od. aanwezig
te kunnen zijn.
Dat er zo weinig lidmaatschap bij de bonden is komt denk ik ook
doordat er zo weinig gedaan wordt om oa. van die 5/6 af te komen, het
resultaat is toch vaak dat ze zich te gemakkelijk laten "afkopen" door een geringe koopkrachtverbetering.
Het vertrouwen is er niet.
Rekenen doe ik nou niet (dat heeft een ander al gedaan bij een forum onderwerp hierover) maar als de 5/6 regeling voorgoed werd afgeschaft, zou menige chauffeur mijns inzien wel 2 jaar van een salaris verhoging willen afzien.
Dat werkgevers hier misbruik van maken daarvan vind ik dat het
handig gebruik maken is van de omstandigheden van bep. CAO
onderhandelingen.
Maar om bij het onderwerp te blijven is het eigenlijk een
wettelijke ongelijkheid, of het nu onderling afgesproken is of niet.
Wat zou een EU commissie hierover zeggen ???
lid vakbond ?
Misschien iets voor een poll ?
Zelf actief hierin zijn ?
Ik ben in ieder geval wel lid, ben ook enige tijd kaderlid geweest.
Peter
Zelf actief hierin zijn ?
Ik ben in ieder geval wel lid, ben ook enige tijd kaderlid geweest.
Peter
lid vakbond ?
Peter, er werd in voorgaande antwoorden ( ging over toeslagen e.d )gesproken over het feit dat veel chauffeurs niet bij een vakbond zijn,en een reden geven van ze doen toch niet genoeg. ook is er een minimale aanwezigheid bij bijeenkomsten en wordt als reden gegeven : niet thuis, aan het werk.
mijn idee was een poll om te zien hoeveel mensen er georganiseerd zijn bij een vakbond, maakt niet uit welke.
misschien een tweede vraag : waarom niet / waarom wel
andere Peter
mijn idee was een poll om te zien hoeveel mensen er georganiseerd zijn bij een vakbond, maakt niet uit welke.
misschien een tweede vraag : waarom niet / waarom wel
andere Peter
-
- Expert -> Bestuurder Vakbond
- Berichten: 20
- Lid geworden op: zo feb 19, 2006 15:44
ongeplande stremming
Een ongeplande stremming is altijd 6/6
Brigitta Paas
Brigitta Paas
Tja dit onderwerp vergt wat studie
5/6 regeling weg en alles 6/6 kan leiden tot minder vaste banen en nog meer contracten.
Gelet op het feit dat men bezig is enkele dingen wat betreft ontslagaanvragen wettelijk te veranderen vraag ik mij af of dat het verstandig is.
Elke verandering is niet altijd een verbetering !
5/6 regeling weg en alles 6/6 kan leiden tot minder vaste banen en nog meer contracten.
Gelet op het feit dat men bezig is enkele dingen wat betreft ontslagaanvragen wettelijk te veranderen vraag ik mij af of dat het verstandig is.
Elke verandering is niet altijd een verbetering !
Onderwerp gesloten...
Discusieer in het nieuwe forum verder:
http://touringcarforum.nl/FORUM/viewforum.php?f=7
Frank
Discusieer in het nieuwe forum verder:
http://touringcarforum.nl/FORUM/viewforum.php?f=7
Frank