Voorzieningen voor de chauffeur bij het bedrijf

Vertel hier hoe het er in uw bedrijf aan toe gaat, zodat andere bedrijven hier iets van kunnen leren.
bartje_4
fanatieke chauffeur
fanatieke chauffeur
Berichten: 104
Lid geworden op: di dec 20, 2005 15:04

Voorzieningen voor de chauffeur bij het bedrijf

Bericht door bartje_4 » zo jan 15, 2006 10:11

Ik ben erg benieuwd naar de accomodatie voor de chauffeurs bij andere bedrijven.

Is er een mogelijkheid om je kleding op te bergen?
Want ik kan me voorstellen, dat je de bus niet schoonmaakt in dezelfde plunje, als waarin je rijdt en je dus een visitekaartje voor het bedrijf hoort te zijn.

Zijn er mogelijkheden om je persoonlijke spullen op te bergen?

Hoe gaat het met het verstrekken van schoonmaakmiddelen?

De baas verwacht dat er tijdens de wachturen schoongemaakt wordt, hoe wordt dat bij jullie bedrijf opgelost?

Hoe is de procedure van storingsmeldingen?

Gebruikersavatar
Elroy
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 387
Lid geworden op: do dec 01, 2005 18:34

Bericht door Elroy » zo jan 15, 2006 10:57

Wij maken de bus gewoon in ons nette pak schoon. Dus ook op de wasplaats. Nee, dat is niet ideaal en je nette kleding wordt dan ook regelmatig vies. Ik heb altijd een regenpak bij me dus dat geeft nog een beetje bescherming.

Ik ben een van de weinigen die een klein kastje heeft om je spullen op te bergen, maar ik heb het meestal in mijn eigen bus (vaste bus) liggen. Daar heb ik 1 skivak voor ingeruimd.

De schoonmaakmiddelen worden wel door de werkgever verstrekt, maar als ik de bus bij huis heb, dan gebruik ik gewoon mijn eigen stofzuiger.( Tot ergenis van mijn vrouw. :( )

Of de baas dat nu wel of niet van mij verwacht vind ik niet belangrijk. Ik heb er een hekel aan om met een vieze bus op stap te gaan. Als ik onderweg dan ergens moet wachten, dan controleer ik de bus weer even en maak waar nodig weer schoon.

Groeten, Elroy

Gebruikersavatar
ray
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 18:08

schoonmaak e.d.

Bericht door ray » zo jan 15, 2006 15:41

bij ons maken we ook gewoon schoon in ons teneu,wordt toch wel vies.

er zijn bij ons wel genoeg kastjes om je prive spulletjes in op te bergen en je om te kleden enz. schoonmaak spullen zijn in iedere bus terug te vinden en als het op is ,kan je oud tegen nieuw ruilen.oftewel leeg tegen vol.er is ook een lijst die je kan invullen en dan krijg je gelijk alles mee vanuit het magazijn.
Laatst gewijzigd door ray op zo jan 22, 2006 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Monica
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 387
Lid geworden op: do dec 01, 2005 13:15

Bericht door Monica » ma jan 16, 2006 11:33

Voor het schoonmaken zijn diverse zaken aanwezig in de bus en als het op is dan geven we dit aan en komt er nieuw.

We hebben een heel klein kastje waar je de schijven en ritopdrachten in kunt leggen en waar je dus zelf je opdrachten ook in vind.

Het einig wat ik wel een nadeel vind is dat er geen toilet aanwezig is in de garage. En wij maken gewoon schoon in de kleding die je aan heb en dat is toch meestal na de dienst en gaat het toch wel in de was dus of het dan iets viezer wordt geen probleem. Het wassen aan de buiten hoeven we niet te doen mag wel.

Gebruikersavatar
Luc
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 551
Lid geworden op: wo nov 30, 2005 07:10

Bericht door Luc » ma jan 16, 2006 16:26

Nou, wij hebben een hele uitgebreide garage. Maar de meeste zaken hebben we zelf bij, vooral omdat er in de meeste wagens al een omvormer zit (24 naar 220 volt) doen we het meeste al onderweg. Daar waar de meeste chauffeurs slapen gaan, stofzuigen we en lappen we de ramen. We hebben dan ook allemaal onze eigen stofzuiger mee! En als we in de garage zijn kunnen we wassen op onze wasplaats, daar hebben we een soort roterende wasborstel die vier meter hoog is. Maar als we onderweg zijn doen we het met onze eigen handborstel natuurlijk. En neen, wij hebben geen eigen kastje voor onze spullen vermits we toch meestal met onze eigen vaste wagen rijden. Wel hebben we een niet afgesloten schuifje waar onze papiren meestal in klaar leggen. Ik probeer morgenochtend wat foto's te nemen van onze wasgelegenheid.

Gebruikersavatar
Luc
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 551
Lid geworden op: wo nov 30, 2005 07:10

Bericht door Luc » do jan 19, 2006 17:34

Nou, ik had beloofd om een aantal foto's te plaatsen van onze garage en wasplaats. Hier komen ze...

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Meerdere heb ik vandaag op mijn weblog geplaatst.

Gebruikersavatar
Frank
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 745
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 13:37

Bericht door Frank » do jan 19, 2006 18:44

Tjonge, lang leve de wasstraat. Rijdt dat ding zelf om moet je hem op eigen kracht erlangs trekken? Wat een gedoe.

Frank

Gebruikersavatar
ray
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 18:08

Bericht door ray » do jan 19, 2006 19:08

frank,je kan die borstel er langs trekken of duwen,maar inderdaad,lang leve de wasstraat.
zal morgen ook foto,s maken van onze verzorgingsstraat en dan zsm plaatsen.

Gebruikersavatar
Luc
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 551
Lid geworden op: wo nov 30, 2005 07:10

Bericht door Luc » do jan 19, 2006 19:10

Je moet hem op eigen kracht langs trekken, maar daar blijf je fit van!

bartje_4
fanatieke chauffeur
fanatieke chauffeur
Berichten: 104
Lid geworden op: di dec 20, 2005 15:04

Bericht door bartje_4 » vr jan 20, 2006 18:49

Hallo Frank,
Bij ons bedrijf hebben we ook zo'n rijdende borstel.

Als de wieltjes gesmeerd zijn dan valt het rijden met dit apparaat best mee.

Want je moet de techniek het werk laten doen en dat weten veel chauffeurs niet.
Deze machines kunnen 2 richtingen uitdraaien en dan zorgt de beweging van de borstel dat het werk heel wat lichter wordt. Hij grijpt zich als het ware door de wrijving vooruit.

Gewoon even uitzoeken welke draairichting het lichtste gaat en aan het eind van de rit de draairichting omdraaien en nogmaals in andere richting terug langs de bus.


Eigenlijk vind ik aan de hand van jullie antwoorden dat het met de accomodatie voor het personeel droevig gesteld is. Want het is toch niet normaal dat je in je goede pak een bus wast of schoonmaakt, daar heb je een spijkerbroek of overall voor nodig? Of zie ik dat verkeerd? En dan mag je toch best van je werkgever verwachten dat je een mogelijkheid hebt om je eigendommen op te kunnen bergen? Maar ja, het zal wel weer bezuinigen zijn op potloden en gum. De knakenpoetsers.

Gebruikersavatar
Luc
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 551
Lid geworden op: wo nov 30, 2005 07:10

Bericht door Luc » za jan 21, 2006 08:15

@Bartje_4

Klopt helemaal, de machine werkt zelf. Je zet hem gewoon aan in de richting dat je je bus wilt wassen, en de machine trekt zich als het ware voort! Je moet deze alleen nog sturen....

peetje
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 204
Lid geworden op: di jan 10, 2006 17:59

mijn bedrijf

Bericht door peetje » za jan 21, 2006 16:50

Kastje ? hoezo ? een soort van postvakje wat niet afgesoten is, een ieder kan dus jouw ritopdrachten e.d doorneuzen.
Ik werk bij een tcb die van oorsprong een taxiboer is, de tc afdeling hangt er een beetje bij. er is op een ander terrein een soort hok, een veredelde schopnmaakkast.

Peter

Gebruikersavatar
ray
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 18:08

Bericht door ray » zo jan 22, 2006 16:41

zoals beloofd,wat foto,s van omze tankstraat en de wasplaats.
de rooster waar de tc op staat,zijn tevens de dump plaatsen voor het chemisch toilet.
Afbeelding
recht van de pomp,is normaal de uit rij kant,maar deze is net geverfd en nog niet droog,dus uit rijden via de achterdeur


en de volautomatische wasstraat van ons,wij halen zelf met de hand het ergste vuil er van af,de rest is voor de borstels
Afbeelding

Gebruikersavatar
coen
fanatieke chauffeur
fanatieke chauffeur
Berichten: 110
Lid geworden op: ma jan 16, 2006 15:12

Bericht door coen » di jan 24, 2006 15:12

Mag je niet klagen Ray, zijn denk ik maar zelden wat bedrijven die opzich zon wasstraat hebben ofniet?

Gebruikersavatar
ray
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 18:08

Bericht door ray » di jan 24, 2006 16:59

dank je coen.
ik weet dat bij frank ze ook z"on wasstraat hebben ongeveer,kijk maar op zijn weblog.
en voor de rest,denk ik,dat ze aangewezen zijn op een losse borstel.net zoals bij luc.het kost ook wat,z"on straat,maar dan hoef jezelf niet zo te tobben.
ik wacht graag de andere reacties af,eventueel met foto....

Gebruikersavatar
Luc
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 551
Lid geworden op: wo nov 30, 2005 07:10

Bericht door Luc » di jan 24, 2006 17:24

Nou heel graag met foto!

Het is inderdaad waar dat de grotere bedrijven zulke soort wasstraten hebben, maar voor de kleinere is dat zo'n beetje onbetaalbaar!

petje
actieve chauffeur
actieve chauffeur
Berichten: 49
Lid geworden op: wo jan 04, 2006 14:32

Bericht door petje » di jan 24, 2006 19:34

Wij hebben alle een eigen tc en daar heb ik altijd oude kleding en jassen in liggen voor het schoonmaken. Ook alles wat je nodig hebt voor het schoonmaken ligt er in ook een stofzuiger met omvormer. Dus onderweg als op de zaak kan ik altijd schoonmaken. Wat betreft het wassen hebben wij een emmer met sopje en een borstel en een hoge druk spuit. Werkt goed als ik het alleen doe, kost het mij een half uur tot 3 kwartier.

Gebruikersavatar
coen
fanatieke chauffeur
fanatieke chauffeur
Berichten: 110
Lid geworden op: ma jan 16, 2006 15:12

Bericht door coen » di jan 24, 2006 20:27

Luc schreef:Nou heel graag met foto!

Het is inderdaad waar dat de grotere bedrijven zulke soort wasstraten hebben, maar voor de kleinere is dat zo'n beetje onbetaalbaar!


Juist, dat geloof ik ook maar al te graag :wink: Maargoed, touringcarbedrijf groot of klein, allemaal moeten de bussen er tiptop uitzien he :wink: Jong geleerd is oud gedaan 8)

Gebruikersavatar
Luc
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 551
Lid geworden op: wo nov 30, 2005 07:10

Bericht door Luc » di jan 24, 2006 20:31

petje schreef:........Wat betreft het wassen hebben wij een emmer met sopje en een borstel en een hoge druk spuit. Werkt goed als ik het alleen doe, kost het mij een half uur tot 3 kwartier.


Dan ben jij een snelle jongen.... :)

petje
actieve chauffeur
actieve chauffeur
Berichten: 49
Lid geworden op: wo jan 04, 2006 14:32

Bericht door petje » wo jan 25, 2006 18:38

Oefening baat de kunst. Ik ben al op mijn 14 begonnen met oefenen. Als je maar systematisch te werk gaat, gaat het echt snel.

Gebruikersavatar
Touringcarteam-Marcel
fanatieke chauffeur
fanatieke chauffeur
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jan 22, 2006 13:38

Wasstraat in Amersfoort

Bericht door Touringcarteam-Marcel » do jan 26, 2006 22:52

Afbeelding

Gert
Expert -> Rij-instructeur bus
Expert -> Rij-instructeur bus
Berichten: 5
Lid geworden op: za jan 28, 2006 11:35

Bericht door Gert » za jan 28, 2006 13:05

Ik ben van mening dat elk, zichzelf respecterend, touringcarbedrijf voorzien moet zijn van een eigen tankstraat en een volautomatische wasstraat. De kosten van aanschaf kunnen wel hoog zijn maar wat kost de aanschaf van een nieuwe touringcar. Er mag wel eens gedacht worden aan de overige werkomstandigheden.

Gebruikersavatar
simon
fanatieke chauffeur
fanatieke chauffeur
Berichten: 115
Lid geworden op: wo jan 25, 2006 10:32

Bericht door simon » di jan 31, 2006 10:26

Gert schreef:Ik ben van mening dat elk, zichzelf respecterend, touringcarbedrijf voorzien moet zijn van een eigen tankstraat en een volautomatische wasstraat. De kosten van aanschaf kunnen wel hoog zijn maar wat kost de aanschaf van een nieuwe touringcar. Er mag wel eens gedacht worden aan de overige werkomstandigheden.


Weinig kans bij ons, zitten midden in een woonwijk met 13 touringcars. :x

Kunnen net alle bussen kwijt en dan is de ruimte wel zo,n beetje op.

DALTON
actieve chauffeur
actieve chauffeur
Berichten: 53
Lid geworden op: wo jan 25, 2006 13:40

Bericht door DALTON » di jan 31, 2006 12:15

Hoorde dat jullie ook weg moeten daar maar dat is een probleem of zoiets??

Gesloten