Wat zijn de voor- en nadelen van werken bij een klein of groot bedrijf?
Het voordeel van een klein bedrijf lijkt mij dat je een vaste bus hebt en dat je de enige chauffeur van die bus bent, het nadeel lijkt me, dat je alles moet rijden, wat er voor die bus ingepland wordt.
Zelf werk ik bij een gemiddeld groot bedrijf. Zo'n 35 bussen. Met denk ik, alle oproepers meegeteld, een keer zoveel chauffeurs. Het voordeel is denk ik, dat je meer vrij bent, omdat het werk verdeeld moet worden over alle, met name de vaste chauffeurs. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, want dit is mijn eerste werkgever, al bijna 16 jaar.
Frank.
Werken bij een klein of groot bedrijf!
Ik heb zowel bij een wat groter bedrijf gewerkt en bij wat kleineren bedrijven en ik moet zeggen doe mij toch maar de wat kleineren bedrijven. Ik vind het niet erg alles te moeten rijden wat er voor de bus ingepland wordt als je er vast op rijdt. Ook vind ik toch dat je bij een kleiner bedrijf wat makkelijker alle chaufs leert kennen dan bij een groot bedrijf. Ook vind ik het wat persoonlijker omgaan in een klein bedrijf wel prettig.
Ik heb dus mee gemaakt dat na 5 jaar er een tegen mij zei van zal jij je niet eens een keer voorstellen want jij bent nieuw toch, nou nee zeg ik ik werk hier al 5 jaar. Verder ook wel eens op een pendel gezet met een chauf die ik nog nooit gezien had en dat vind ik dus echt niet fijn, ik wil dus echt wel weten met wie ik weg ga en hoe die rijdt tenslotte lig je wel in de slaapcabine bij zo iemand.
Ik heb dus mee gemaakt dat na 5 jaar er een tegen mij zei van zal jij je niet eens een keer voorstellen want jij bent nieuw toch, nou nee zeg ik ik werk hier al 5 jaar. Verder ook wel eens op een pendel gezet met een chauf die ik nog nooit gezien had en dat vind ik dus echt niet fijn, ik wil dus echt wel weten met wie ik weg ga en hoe die rijdt tenslotte lig je wel in de slaapcabine bij zo iemand.
klein of groot bedrijf
helaas kan ik geen vergelijking neer leggen voor jullie,wij hebben z"on 80-85 wagens en is dus best groot.een hoop collega"s ken ik inmiddels allemaal wel,uitzondering daar gelaten.je ziet mekaar onderweg wel eens en zeker met groot vervoer zie je wel eens andere gezichten zoals die van hilversum.met de pendels zie je ook vaak bekenden ondanks dat ze eerder of later zijn begonnen. :lol:
Volgens mij zijn er maar 2 voordelen aan een groot bedrjf!
1.Regelmatiger nieuwere touringcars
2.Veel meer werk!
Gebeurd bij ons ook , dat we soms chauffeurs zien die we niet kennen....En als je dan vraagt hoe lang werk je hier al : bwa een kleine 10 jaar :? Als ik de kans krijg in februari kan ik misschien over naar een kleiner bedrijf dat ook voor Solmar rijd 8) Niet omdat het niet goed is bij staf hoor , gewoon het is dichter bij de deur ...Zou graag de dubbeldekker naast m'n huis willen laten blinken , want bij staf mogen we de bus niet mee naar huis nemen :cry:
1.Regelmatiger nieuwere touringcars
2.Veel meer werk!
Gebeurd bij ons ook , dat we soms chauffeurs zien die we niet kennen....En als je dan vraagt hoe lang werk je hier al : bwa een kleine 10 jaar :? Als ik de kans krijg in februari kan ik misschien over naar een kleiner bedrijf dat ook voor Solmar rijd 8) Niet omdat het niet goed is bij staf hoor , gewoon het is dichter bij de deur ...Zou graag de dubbeldekker naast m'n huis willen laten blinken , want bij staf mogen we de bus niet mee naar huis nemen :cry:
Ik denk dat Benny inderdaad wel gelijk heeft. Als kleiner bedrijf ken je dan ook tenminste al je collega's, en mocht je toch nog eens ergens komen waar je zelden komt ( zal wel niet bij lijnen voorkomen dan charters) Kun je je collega, die er vaker komt is opbellen. Bovendien lijkt mij de sfeer binnen het bedrijf ook wat aangenamer.
Nu ben ik zelf scholier, dus kan ik misschien niet al te veel in dit onderwerp meepraten, maar het lijkt mij opzich ook in een groot bedrijf wel leuk om te gaan rijden.
Nu ben ik zelf scholier, dus kan ik misschien niet al te veel in dit onderwerp meepraten, maar het lijkt mij opzich ook in een groot bedrijf wel leuk om te gaan rijden.