Werken bij een klein of groot bedrijf!

Vertel hier hoe het er in uw bedrijf aan toe gaat, zodat andere bedrijven hier iets van kunnen leren.

Ik werk bij een...

groot bedrijf en dat is het beste.
2
15%
groot bedrijf en dat is helemaal niks.
0
Geen stemmen
klein bedrijf en zou niet anders willen.
6
46%
klein bedrijf, maar werk liever bij een groot bedrijf.
0
Geen stemmen
het maakt me niks uit, als er maar brood op de plank komt.
0
Geen stemmen
ik weet het niet, want ik heb geen vergelijkingsmateriaal :)
5
38%
 
Totaal aantal stemmen: 13

Gebruikersavatar
Frank
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 745
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 13:37

Werken bij een klein of groot bedrijf!

Bericht door Frank » ma dec 05, 2005 11:29

Wat zijn de voor- en nadelen van werken bij een klein of groot bedrijf?

Het voordeel van een klein bedrijf lijkt mij dat je een vaste bus hebt en dat je de enige chauffeur van die bus bent, het nadeel lijkt me, dat je alles moet rijden, wat er voor die bus ingepland wordt.
Zelf werk ik bij een gemiddeld groot bedrijf. Zo'n 35 bussen. Met denk ik, alle oproepers meegeteld, een keer zoveel chauffeurs. Het voordeel is denk ik, dat je meer vrij bent, omdat het werk verdeeld moet worden over alle, met name de vaste chauffeurs. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, want dit is mijn eerste werkgever, al bijna 16 jaar.

Frank.

Gebruikersavatar
Monica
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 387
Lid geworden op: do dec 01, 2005 13:15

Bericht door Monica » ma dec 05, 2005 11:36

Ik heb zowel bij een wat groter bedrijf gewerkt en bij wat kleineren bedrijven en ik moet zeggen doe mij toch maar de wat kleineren bedrijven. Ik vind het niet erg alles te moeten rijden wat er voor de bus ingepland wordt als je er vast op rijdt. Ook vind ik toch dat je bij een kleiner bedrijf wat makkelijker alle chaufs leert kennen dan bij een groot bedrijf. Ook vind ik het wat persoonlijker omgaan in een klein bedrijf wel prettig.

Ik heb dus mee gemaakt dat na 5 jaar er een tegen mij zei van zal jij je niet eens een keer voorstellen want jij bent nieuw toch, nou nee zeg ik ik werk hier al 5 jaar. Verder ook wel eens op een pendel gezet met een chauf die ik nog nooit gezien had en dat vind ik dus echt niet fijn, ik wil dus echt wel weten met wie ik weg ga en hoe die rijdt tenslotte lig je wel in de slaapcabine bij zo iemand.

Gebruikersavatar
ray
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 18:08

klein of groot bedrijf

Bericht door ray » ma dec 05, 2005 17:03

helaas kan ik geen vergelijking neer leggen voor jullie,wij hebben z"on 80-85 wagens en is dus best groot.een hoop collega"s ken ik inmiddels allemaal wel,uitzondering daar gelaten.je ziet mekaar onderweg wel eens en zeker met groot vervoer zie je wel eens andere gezichten zoals die van hilversum.met de pendels zie je ook vaak bekenden ondanks dat ze eerder of later zijn begonnen. :lol:

Gebruikersavatar
Luc
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 551
Lid geworden op: wo nov 30, 2005 07:10

Bericht door Luc » ma dec 05, 2005 18:48

Een klein bedrijf is volgens mij het beste van het beste. Bij ons kent iedereen iedereen, zijn de chauffeurs niet jaloers op elkaar en rijd onze baas ook nog elke dag zijn twee schooltoertjes....

Gebruikersavatar
DenBenny
allround chauffeur
allround chauffeur
Berichten: 147
Lid geworden op: zo dec 18, 2005 19:32

Bericht door DenBenny » wo dec 28, 2005 04:43

Volgens mij zijn er maar 2 voordelen aan een groot bedrjf!

1.Regelmatiger nieuwere touringcars
2.Veel meer werk!

Gebeurd bij ons ook , dat we soms chauffeurs zien die we niet kennen....En als je dan vraagt hoe lang werk je hier al : bwa een kleine 10 jaar :? Als ik de kans krijg in februari kan ik misschien over naar een kleiner bedrijf dat ook voor Solmar rijd 8) Niet omdat het niet goed is bij staf hoor , gewoon het is dichter bij de deur ...Zou graag de dubbeldekker naast m'n huis willen laten blinken , want bij staf mogen we de bus niet mee naar huis nemen :cry:

Gebruikersavatar
coen
fanatieke chauffeur
fanatieke chauffeur
Berichten: 110
Lid geworden op: ma jan 16, 2006 15:12

Bericht door coen » ma jan 16, 2006 18:09

Ik denk dat Benny inderdaad wel gelijk heeft. Als kleiner bedrijf ken je dan ook tenminste al je collega's, en mocht je toch nog eens ergens komen waar je zelden komt ( zal wel niet bij lijnen voorkomen dan charters) Kun je je collega, die er vaker komt is opbellen. Bovendien lijkt mij de sfeer binnen het bedrijf ook wat aangenamer.
Nu ben ik zelf scholier, dus kan ik misschien niet al te veel in dit onderwerp meepraten, maar het lijkt mij opzich ook in een groot bedrijf wel leuk om te gaan rijden.

Gesloten