Is uw bedrijf 24 uur en in het weekend bereikbaar?

Vertel hier hoe het er in uw bedrijf aan toe gaat, zodat andere bedrijven hier iets van kunnen leren.
Gebruikersavatar
Frank
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 745
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 13:37

Is uw bedrijf 24 uur en in het weekend bereikbaar?

Bericht door Frank » za dec 03, 2005 11:31

Bij ons bedrijf wordt na 17.30 de telefoon doorgeschakeld naar een mobiel nummer en die mobiel wordt meegenomen door iemand van kantoor die die lopende week 'weekdienst' heeft. Dus als chauffeur heb je 24uur per dag, 7 dagen in de week een aanspreekpunt bij het bedrijf. Zijn er bedrijven die op bepaalde tijden onbereikbaar zijn voor hun chauffeurs?

Frank.

Gebruikersavatar
ray
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 18:08

bereikbaarheid bedrijf

Bericht door ray » za dec 03, 2005 12:32

bij ons is overdag de magazijnbeheerder de manager on duty,om 17.00 uur neemt een andere manager het over tot 20.00,daarna is er weer een andere manager tot 08.00 uur(doordeweeks)in het weekend bijna hetzelfde systeem,alleen zaterdags heeft er iemand van kantoor dagdienst,0800-1700,daarna weer een vaste manager.kortom,er is altijd wel iemand,wij chauffeurs hebben zelfs een noodnummer wat voorrang krijgt in de telefooncentrale,alleen bij calamiteiten dus.

raymond
moderator

Gebruikersavatar
Monica
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 387
Lid geworden op: do dec 01, 2005 13:15

Bericht door Monica » za dec 03, 2005 13:38

Ook wij kunnen naar een noodnummer bellen maar ook op het gewone nummer zijn ze bereikbaar en desnoods is de telefoon doorgeschakeld maar een aanspreek punt is er voor ons altijd ook midden in de nacht.

Gebruikersavatar
Frank
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 745
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 13:37

Eén nummer

Bericht door Frank » za dec 03, 2005 13:42

Ik vind het heel prettig dat wij voor alle gevallen, dus overdag en 's nachts, maar één nummer nodig hebben. Het nummer van de planning, dat je normaal belt om iets, staat na 17.30 doorgeschakeld. Dus je hoeft nooit geen noodnummers te zoeken.

Frank

Gebruikersavatar
Luc
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 551
Lid geworden op: wo nov 30, 2005 07:10

Bericht door Luc » za dec 03, 2005 23:33

Tja, weer een voordeel van te werken bij een kleiner bedrijf: bij ons bel je gewoon naar de baas 24 op 24, 7 op 7....

Gebruikersavatar
ray
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 18:08

bereikbaarheid

Bericht door ray » ma dec 12, 2005 20:08

goed,ik gooi dit onderwerp ff over een andere boeg.bij ons is de M.O.D. tevens eerste aanspreekpunt bij calamiteiten met de tc,dus hij kan gelijk gaan bellen met de desbetreffende personen.uit jullie reacties begrijp ik dat jullie dus,heel krom gezegd,aan je eigen lot over gelaten worden,voordat er eindelijk iemand op kantoor komt om een reddingsplan op te zetten.ik noem maar ff zo iets als bijv. ernstige motorpech,waardoor jij niet verder kan.gaan jullie dan zelf I.T.S bellen of met de dealer??daar is bij ons de MOD-er voor,hij weet precies wie hij moet hebben en het is natuurlijk niet de bedoeling dat je zelf eerst je eigen een slag in de rondte belt,voordat je de goede persoon te pakken hebt.en wordt er gelijk vervangend vervoer geregeld voor de gestrande passagiers 8)

Gebruikersavatar
Monica
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 387
Lid geworden op: do dec 01, 2005 13:15

Bericht door Monica » ma dec 12, 2005 22:07

Ik had het misschien in een eerderen reactie niet zo goed verwoord, maar wij bellen dus rechtstreeks met de baas of we nu op de noodlijn bellen of het gewone nummer. Ze zijn 24 op 7 aanspreekbaar voor ons en ondernemen dan ook gelijk actie. Wij worden niet aan ons lot over gelaten en hoeven dus ook niet zelf te bellen voor hulp.

Gebruikersavatar
oad chauf
actieve chauffeur
actieve chauffeur
Berichten: 58
Lid geworden op: vr feb 10, 2006 18:30

Bericht door oad chauf » zo feb 12, 2006 16:33

bij ons is de "servicedesk"zoals ze het bij ons noemen(gewoon de portier) 24 uur per dag bereikbaar op het zelfde nummer en de oad technische dienst heeft altijd een storingsmonteur stand by

peetje
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 204
Lid geworden op: di jan 10, 2006 17:59

Bericht door peetje » zo feb 12, 2006 19:59

bij ons ( kein bedrijf ) is er dag en nacht iemand van kantoor bereikbaar op hetzelfde telefoonnummer. deze persoon heeft dan na kantoortijd bereikbaarheidsdienst.
Werkt goed.

Peter
Willemsen de Koning touringcars

Gebruikersavatar
Frank
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 745
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 13:37

Bericht door Frank » zo feb 12, 2006 20:42

Bij ons (gemiddelde grootte bedrijf) hebben we hetzelfde systeem. Het kantoorpersoneel rouleert de weekdienst.

Frank
Arke-TAD touringcarbedrijf :)

Gesloten