schoonmaken van de tc

Vertel hier hoe het er in uw bedrijf aan toe gaat, zodat andere bedrijven hier iets van kunnen leren.
Gebruikersavatar
ray
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 18:08

schoonmaken van de tc

Bericht door ray » do dec 01, 2005 17:40

ik weet niet in hoeverre bij jullie de schoonmaak is geregeld,maar bij ons is er bijna altijd wel een schoonmaker(of 2).in principe hoeven wij alleen te tanken,toilet leegtrekken en vullen,voorruit wassen en eventueel de zijkanten voorwassen.hierna gaan we de wasstraat in,door naar de verzorgingsplek.ramen droogtrekken en klaar is kees.ik probeer altijd om tussendoor ook wat schoon te maken in de bus,scheelt weer op de zaak.als wij op de verzorgingsplek staan,nemen we gelijk een schone wagen mee naar buiten en dan pas kunnen we naar huis toe.waarschijnlijk ben ik op de zaak verpest met een schoonmaker,maar vroeger moesten ze ook bij ons alles zelf doen :)

Gebruikersavatar
Frank
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 745
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 13:37

Bij ons

Bericht door Frank » do dec 01, 2005 20:52

Bij ons gaat het anders. Als je een rit doet, hoef je bij terugkomst alleen maar de grove rommel (zakjes van stoelen, asbakjes legen) en dan parkeer je de bus en ga je naar huis. Dus bij aankomst garage kun je binnen 10 minuten in je auto op weg naar huis zijn.
Maar... Zomers hebben we een schoonmaakbedrijf die alles doet, dus de dingen die Ray net opnoemde. 's Winters is er geen schoonmaakploeg en hebben de chauffeurs om de zoveel tijd 'garagedienst'. Dan moet je dus de bussen die de vorige dag gelopen hebben, tanken, wassen, en het interieur schoonmaken, dus uitvegen, dweilen, stofzuigen, wc leegtrekken en vullen, ramen lappen.
Mij bevalt dit systeem het best. Ik vind garagedienst natuurlijk niet prettig, maar na een rit wil je zo snel mogelijk naar huis. En af en toe (niet te vaak natuurlijk) een dagje garagedienst, is best gezellig en goed om als chauffeur nog wat beweging te krijgen. :lol: En met 2 chauffeurs is het eigenlijk zo gebeurd.

Frank.

Gebruikersavatar
Monica
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 387
Lid geworden op: do dec 01, 2005 13:15

Bericht door Monica » do dec 01, 2005 22:10

Bij ons hou je zelf netjes de binnenkant bij en zorg je dat hij getankt is en het toilet schoon en gevuld is. De baas wast de bus aan de buitenkant. Is het zo dat je KPJ rijdt dan hoef je alleen maar het grote vuil weg te halen en de rest wordt dan door de baas geregeld, maar je bent zo gewend om het netjes achter te laten dat je dit eigenlijk meestal wel doet.

Voorheen heb ik deluxe gehad gewerkt te hebben bij een bedrijf waar wel een schoonmaak ploeg was en die kwamen echt op de gekste tijden want tja de bussen kwamen en gingen ook weer op de gekste tijden. Echter de bussen waren altijd om door een ringentje te halen zo netjes schoon.

Gebruikersavatar
ray
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 18:08

schoonmaken

Bericht door ray » zo dec 04, 2005 21:11

bij ons heeft de term garage dienst een andere betekenis,nl:het om/terug bouwen van de tc,of een instructie omtrend het 1 of ander.dit even ter info.. 8)

Gebruikersavatar
Frank
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 745
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 13:37

Re: schoonmaken

Bericht door Frank » ma dec 05, 2005 00:13

ray schreef:bij ons heeft de term garage dienst een andere betekenis,nl:het om/terug bouwen van de tc,of een instructie omtrend het 1 of ander.dit even ter info.. 8)


Bij ons ook, maar meer dan dat, zo gauw chauffeurs iets doen in de garage, schoonmaken, tanken, bus ombouwen, dan heet het garagedienst bij ons.

Frank

Gebruikersavatar
Luc
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 551
Lid geworden op: wo nov 30, 2005 07:10

Bij ons...

Bericht door Luc » ma dec 05, 2005 04:28

Onderhouden we onze wagen zelf. En dat vind ik ook logisch, want iedere wagen heeft zijn vaste chauffeur. Dus de gehele touringcar, binnen en buiten! Maar voor alle andere voorkomende zaken, bijvoorbeeld ombouwen; motoronderhoud; ed. hebben wij eigen full time monteurs in dienst....

Gebruikersavatar
Elroy
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 387
Lid geworden op: do dec 01, 2005 18:34

Schoonhouden

Bericht door Elroy » di dec 06, 2005 10:00

Ook bij ons houden we onze bussen zelf schoon. Het kleine onderhoud doe ik zelf, en de grote dingen is voor de werkplaats.

We hebben allemaal onze eigen bus en het is wel zo makkelijk als je dus de kleine dingetjes kunt oplossen. Zeker als je ergens bent waar niet direct hulp voorhanden is.

peetje
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 204
Lid geworden op: di jan 10, 2006 17:59

onderhoud e.d.

Bericht door peetje » za jan 21, 2006 16:58

Ik werk bij een tcb die van oorsprong een taxiboer is. er is geen werkplaats : het onderhoud en reparaties gebeuren bij TSN ( voormalige TD van XX ) , het tanken doen wij bij een tankstation gewoon ergens langs de weg, het wassen doen wij bij een truckwasserette.
voor de kleine schoonmaak is het behelpen met het materiaal wat er te vinden is.

Peter

Gebruikersavatar
simon
fanatieke chauffeur
fanatieke chauffeur
Berichten: 115
Lid geworden op: wo jan 25, 2006 10:32

Bericht door simon » do jan 26, 2006 08:01

Bij terugkomst van dagtocht altijd zelf poetsen.
Betekent: zuigen,dweilen,ramen lappen,toilet leeg en vullen.
Buitenzijde wordt altijd gedaan door onderhoudspersoneel.

Na terugkomst meerdaagse wordt alles door poetsploeg gedaan.
Aangezien nagenoeg alle bussen bij ons ook een interne stofzuiger hebben word er van ons verwacht dat we bij meerdaagse de bus ook regelmatig schoonmaken.

Gebruikersavatar
Kevin
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 258
Lid geworden op: za jan 28, 2006 16:45

Bericht door Kevin » wo feb 15, 2006 01:38

Bij osn net hetzelfde , de DD's worden binnen gekuisd door een firma , de buitenzijde is voor de chauffeur.We hebben ook allemaal een stofzuiger ingebouwd.Dus geen exscuses dat je geen 220 hebt :roll: De rest van de vloot word deels door een firma gedaan en deels door de chauffeur zelf!

Gesloten