technisch onderhoud

Vertel hier hoe het er in uw bedrijf aan toe gaat, zodat andere bedrijven hier iets van kunnen leren.
peetje
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 204
Lid geworden op: di jan 10, 2006 17:59

technisch onderhoud

Bericht door peetje » wo jan 25, 2006 20:17

Mijn bedrijf heeft de bussen in onderhoud bij Techno Service Nederland, een zelfstandige poot van Connexxion. Het bedrijf kende ik al van mijn tijd bij XX OV en nu kom ik er als tc geregeld.
Ik ben er zeer over te spreken. Ook bij calamiteiten kun je een beroep op ze doen, zo wilde mijn bus vorige week absouut niet starten. Er kwam een busje met een snellader, maar niets hielp en toen kwam de unimog. je weet wel zo'n heel klein truckje die een hels kabaal maakt en bussen kan duwen en slepen. Met sterke startkabels en een hoop gedoe lukte het wel.
Ik heb een filmpje over het bedrijf gevonden, kijk maar :
http://www.technoservice.nl/bedrijfsfilm


Peter

Gebruikersavatar
Kevin
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 258
Lid geworden op: za jan 28, 2006 16:45

Bericht door Kevin » zo feb 19, 2006 20:57

Dat mag er in belgië ook wel eens komen.Zo'n multifunctioneel ding kan niets anders dan voordelen bieden!

Gebruikersavatar
coen
fanatieke chauffeur
fanatieke chauffeur
Berichten: 110
Lid geworden op: ma jan 16, 2006 15:12

Bericht door coen » do feb 23, 2006 17:49

Zo hebben ze dat bij ons pa op zijn zaak ook :wink: Maar dan zijn het hen die gebeld worden :lol:
Meestal gebeurt dat door MAN Europa Service, maar ook door chauffeurs zelf.
Zoals laatst over dat verhaal van de Astromega, waar een achterwiel eraf is gerold...

Gebruikersavatar
Frank
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 745
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 13:37

Bericht door Frank » ma feb 27, 2006 12:39

Wij hebben ook TSN, maar ben er iets minder enthousiast over. Maar het is maar net wat voor contract je als TCB afsluit natuurlijk. Alles wat kapot gaat, wordt uiteindelijk wel gemaakt, maar bijvoorbeeld 'preventief onderhoud' is 0,0. Hiermee zouden heel veel problemen in het buitenland voorkomen kunnen worden.

Frank




`

etab
Expert -> Docent CCV-B administatie
Expert -> Docent CCV-B administatie
Berichten: 134
Lid geworden op: vr dec 09, 2005 13:26

Bericht door etab » ma feb 27, 2006 15:23

Mijn bus was jaren in onderhoud bij XX cq hun onderhoudsbedrijf TSN
Ik kan er waslijsten aan ergenissen over schrijven.
Ze zijn heel goed in lijnbussen onderhoud maar van een tc hebben ze geen kaas gegeten. Zelfs de stekker van je koffieautomaat was te moeilijk.

bartje_4
fanatieke chauffeur
fanatieke chauffeur
Berichten: 104
Lid geworden op: di dec 20, 2005 15:04

Bericht door bartje_4 » ma feb 27, 2006 15:36

Ik denk dat je toch anders moet zien. Een gemiddelde auto of vrachtwagen monteur danwel busmonteur is een mechanicus en vaak hebben deze mensen een hekel aan electronica of fijnmechanische zaken. Daar hebben ze geen feeling mee en laten dat vaak maar voor wat het is.

Bij ons lekt 30% van de kleppen van de frontkachel door. Maar er wat aan doen nee hoor laat de chauffeur maar gaar stoven in de vissekom.

Gebruikersavatar
oad chauf
actieve chauffeur
actieve chauffeur
Berichten: 58
Lid geworden op: vr feb 10, 2006 18:30

Bericht door oad chauf » wo mar 01, 2006 17:47

bij ons is alles in eigen beheer... van de buitenspeigel tot aan de laadruimte zeg maar.
alles wat dus ook kapot gaat onderweg word dus ook meteen gemaakt bij binnenkomst en das erg prettig :D

bartje_4
fanatieke chauffeur
fanatieke chauffeur
Berichten: 104
Lid geworden op: di dec 20, 2005 15:04

Bericht door bartje_4 » wo mar 01, 2006 18:35

zo hoort het ook, maar helaas gebeurt het te weinig.

petje
actieve chauffeur
actieve chauffeur
Berichten: 49
Lid geworden op: wo jan 04, 2006 14:32

Bericht door petje » do mar 02, 2006 15:38

Als ik dit alles zo lees ben ik blij dat bij ons ook alles in eigen beheer gebeurt. Niet altijd direct, maar wel altijd snel. En als het mij te lang duurt dan draai ik de boel los, ik heb er niet veel verstand van, en dan komen ze het heel snel maken. Werkt altijd.

Gebruikersavatar
ray
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 18:08

Bericht door ray » do mar 02, 2006 20:26

goed,na het lezen van julie reacties,plaats ik ook ff wat omtrend de werkplaats bij ons.

alles gebeurt in eigen beheer,inclusief het spuitwerk.

kleine dingetjes doen we zelf onderweg,we hebben in de kist wat reserve onderdelen er in zitten. er is ook een eigen service wagen actief,we kunnen zelfs in het weekend de monteur van dienst raadplegen omtrend het 1 en ander en we hebben natuurlijk nog de diverse europa services van de merken en eventueel DKV service.

Gesloten