Contracten

Plaats hier uw vragen / opmerkingen over de vakbonden
Peter
fanatieke chauffeur
fanatieke chauffeur
Berichten: 90
Lid geworden op: do jan 26, 2006 16:07

Contracten

Bericht door Peter » ma mar 06, 2006 12:20

Op de site van de fnv doet Brigitta een oproep, ze is op dit moment in New York, ben zo vrij om haar een handje te helpen door deze hier te plaatsen.

Momenteel zit ik achter een computer in het UN gebouw te New York. We praten hier met een grote groep mensen (3.000) over de veiligheid de gezondheid en het welzijn van werknemers.
Wat een troost is dat als je de verhalen van de anderen hoort is dat we het nog niet zo slecht hebben.
Als je echter dan weer terug in je eigen kern kijkt dan zijn er zaken die opvallen en die dan weer niet zo leuk zijn.

Ik kreeg van de week een mailtje van een chauffeur die gaat solliciteren omdat het seizoen weer begint en wat schetst mijn en zijn verbazing. een contract voor 7 maanden. Dus heren werkgevers waaarom dan een jaarurenregeling als u deze niet wenst aan te bieden?
Daarnaast de opmerking maar je kunt hier maar 3 contracten krijgen en dan ga je eruit. Want we willen geen vaste dienstverbanden.

Ik wil heel graag van jullie weten wat voor soort contracten er worden aangeboden en onder welke voorwaarden.

Het goede nieuws is dat er ook een chauffeur zich gemeld heeft die wel een contract voor 1 jaar heeft gehad en zelfs voor meer dienstjaren wordt beloond als waar hij, volgens CAO, recht op heeft.

Dus gaarne reacties.

Brigitta Paas


Gebruikersavatar
Monica
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 387
Lid geworden op: do dec 01, 2005 13:15

Bericht door Monica » ma mar 06, 2006 12:44

Ik zelf heb een mup contract.

rudi
actieve chauffeur
actieve chauffeur
Berichten: 40
Lid geworden op: vr jan 06, 2006 13:19

Bericht door rudi » di mar 07, 2006 16:10

het gevaar zat er natuurlijk in dat werkgevers geen lange contracten
willen, dit is nml. jaren geleden ook al eens belooft en daar is toen ook niets van terecht gekomen
we hebben hier destijds een atv dag voor ingeleverd die zijn we kwijt,
wat leveren we de volgende keer in ?
werkgevers hebben het nu eenmaal moeilijk, ze begrijpen de CAO niet zo goed en weten geen raad hier mee om te gaan :oops: :oops: :oops:

rudi

bartje_4
fanatieke chauffeur
fanatieke chauffeur
Berichten: 104
Lid geworden op: di dec 20, 2005 15:04

Bericht door bartje_4 » di mar 07, 2006 16:40

Werkgevers hebben veelal niet goed opgelet op de lagere school, bij het lezen zate ze te snurken maar bij de les schrijven waren ze aardig "bij de wekker" En het krassen hadden ze al op de kleuterschool geleerd. :shock:

gr.
Bartje

Gebruikersavatar
ray
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 18:08

Bericht door ray » di mar 07, 2006 20:13

hmm,ik ben begonnen met een halfjaarscontract,daarna werd er,na een functioneringsgesprek,een contract aangeboden van een jaar.ook deze werd verlengd met nog eens een jaar.ik zit tot november in ieder geval nog aan dit contract.hoe het hierna verloopt,weet ik nog niet.ik heb wel vermoedens,maar die kann ik nog niet bevestigen(positief).

etab
Expert -> Docent CCV-B administatie
Expert -> Docent CCV-B administatie
Berichten: 134
Lid geworden op: vr dec 09, 2005 13:26

Bericht door etab » wo mar 08, 2006 07:53

bartje_4 schreef:Werkgevers hebben veelal niet goed opgelet op de lagere school, bij het lezen zate ze te snurken maar bij de les schrijven waren ze aardig "bij de wekker" En het krassen hadden ze al op de kleuterschool geleerd. :shock:

gr.
Bartje


Maar niet zo dom dat ze per maand meer in hun portemonee hebben dan jij :wink:

bartje_4
fanatieke chauffeur
fanatieke chauffeur
Berichten: 104
Lid geworden op: di dec 20, 2005 15:04

Bericht door bartje_4 » wo mar 08, 2006 09:53

daar heb jij weer een punt.

brigitta paas
Expert -> Bestuurder Vakbond
Expert -> Bestuurder Vakbond
Berichten: 20
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 15:44

contracten

Bericht door brigitta paas » do mar 09, 2006 18:46

De reden waarom het belangrijk is om te weten wat de werkgevers gaan doen is omdat ze de voordelen die een jaarurenregeling met zich meebrengt niet mogen gebruiken bij contracten die korter dan 1 jaar duren.

Juist omdat ze een selectief geheugen kunnen hebben is het de taak van de vakbond om na te gaan wat ze nu echt in de praktijk doen.

We hebben trouwens niets weggegeven voor de jaarurenregeling. Dat weggegeven lag deze keer meer aan de kant van de werkgevers.

tenminste als dat lagere school verhaal niet al te veel voorkomt.

Brigitta Paas

rudi
actieve chauffeur
actieve chauffeur
Berichten: 40
Lid geworden op: vr jan 06, 2006 13:19

Re: contracten

Bericht door rudi » do mar 09, 2006 20:26

brigitta paas schreef: (een paar citaten)

Juist omdat ze een selectief geheugen kunnen hebben

tenminste als dat lagere school verhaal niet al te veel voorkomt.

Brigitta Paas

dat is nu het probleem bij werkgevers de ene keer zijn ze heel vindingrijk
de anderkeer weer selectief en als het hun niet uitkomt, begrijpen ze het niet helemaal
en wordt begrijpend lezen wel heel erg moeilijk
rekenen kunnen als de beste, tenminste hun kant uit, want het bereken van toeslagen en 5/6 wordt vaak afgerond en 1 keer raden hoe ze dat doen
rudi

Gesloten