VAKBOND FNV

Plaats hier uw vragen / opmerkingen over de vakbonden
Henk
Berichten: 7
Lid geworden op: za feb 04, 2006 08:44

VAKBOND FNV

Bericht door Henk » do feb 23, 2006 07:32

Welke hulp , ik heb eens een gerechtelijke procedure tegen mijn (ex) baas gehad.
Een juriste van het FNV had een brief opgesteld om deze naar de rechter te sturen zij belde mij en zei ik stuur je een brief deze moet je maar lezen en als je akkoord gaat dan hoor ik het wel , dan stuur ik deze op naar de rechtbank.
Enkele weken later belde zij mij en zei sorry ik kan niet op de rechtbank jou zaak behartigen want ik moet een paar dagen naar LONDEN dus je krijgt een collega van van mij deze is ook op de hoogte van alles en de rest heb ik ook al geregeld dus is het voor hem alleen een kwestie van jou zaak behartigen.
Maar naar later bleek had deze nieuwe brief opgesteld waardoor ik er tussen de 700-800 gulden erbij inschoot.
Hij had het brutoloon van mij per ongeluk verkeerd opgegeven.
Toen ik hem later op de rechtbank ontmoeten en hem hierop aansprak zei hij dat komt later dan wel.
Ik kreeg echter het verkeerde loon uitbetaald.
Toen ik later mijn beklag deed bij de chef van deze jurist kreeg ik te horen ja er is inderdaad een fout gemaakt dat klopt , maar wij kunnen daar niets meer aan doen omdat de rechter al uitspraak heeft gedaan en ach je hebt tenslotte toch gewonnen

Gebruikersavatar
Frank
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 745
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 13:37

Bericht door Frank » do feb 23, 2006 13:52

Tja, Henk, ik denk dat je dit bij de bond zelf neer moet leggen, dus ik ben benieuwd wat Michel en Brigitta hier van zeggen. :)

Frank




`

peetje
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 204
Lid geworden op: di jan 10, 2006 17:59

Bericht door peetje » do feb 23, 2006 15:52

'k dacht 't ook !
dit is een individuele zaak, maar toch is het goed dat te delen met anderen !
we wachten de reacties van de deskundigen af.

Peter :wink:

brigitta paas
Expert -> Bestuurder Vakbond
Expert -> Bestuurder Vakbond
Berichten: 20
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 15:44

vakbond

Bericht door brigitta paas » do feb 23, 2006 20:07

Op het moment dat wij een fout maken zijn wij hierop aanspreekbaar. Zeker als je luidt en duidelijk hebt aangegeven dat er uitgegaan wordt van een verkeerd loon.

Kun je me de details aangeven zodat ik kan kijken of ik er nog iets aan kan doen?

Brigitta

Gebruikersavatar
Luc
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 551
Lid geworden op: wo nov 30, 2005 07:10

Re: vakbond

Bericht door Luc » do feb 23, 2006 20:38

brigitta paas schreef:Op het moment dat wij een fout maken zijn wij hierop aanspreekbaar. Zeker als je luidt en duidelijk hebt aangegeven dat er uitgegaan wordt van een verkeerd loon.

Kun je me de details aangeven zodat ik kan kijken of ik er nog iets aan kan doen?

Brigitta


Kijk dit is nou straffe concrete taal! Ook in België schijnen er zulke gevallen te zijn. Eens kijken of ik een en ander in België kan aanzwengelen....

Jaap van Hienen
Berichten: 5
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 10:46

Bericht door Jaap van Hienen » do feb 23, 2006 23:26

Merk op dat FNV nu een bestuurder heeft die bereid is om de handen uit de mouwen te steken en serieus haar best doet om onze belangen te behartigen. Laten we zuinig zijn op haar.

peetje
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 204
Lid geworden op: di jan 10, 2006 17:59

Bericht door peetje » vr feb 24, 2006 08:41

'k dacht het wel !

Peter :wink:

bartje_4
fanatieke chauffeur
fanatieke chauffeur
Berichten: 104
Lid geworden op: di dec 20, 2005 15:04

Bericht door bartje_4 » vr feb 24, 2006 09:38

Jaap van Hienen schreef:Merk op dat FNV nu een bestuurder heeft die bereid is om de handen uit de mouwen te steken en serieus haar best doet om onze belangen te behartigen. Laten we zuinig zijn op haar.

En nog belangrijker, ze weet ook waarover ze het heeft uit praktijkervaring. Dus 2 maal zuinig op haar zijn.

gr.
Bartje

Gebruikersavatar
Elroy
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 387
Lid geworden op: do dec 01, 2005 18:34

Bericht door Elroy » vr feb 24, 2006 10:24

Alles goed en wel.

Mijn vader zat vroeger ook bij het FNV. Ook hij heeft toen (15 jaar geleden) problemen gehad met zijn werkgever. Daar kwam ook een rechtzaak van. En toen is de vakbond ook nalatig geweest. Uiteindelijk via een "eigen" advokaat is alles wel goed gekomen.

Vat dit nu niet op als een trap na, maar ik heb een beetje problemen met de tekst van Jaap van Hienen.
Hij schrijft dat het FNV nu een bestuurder heeft die bereid is om de handen uit de mouwen te steken en serieus haar best doet....

Hier maak ik uit op dat ze dit daarvoor dus niet hadden.

Michel van Rijnberk
Expert -> Kaderlid Vakbond
Expert -> Kaderlid Vakbond
Berichten: 59
Lid geworden op: vr dec 09, 2005 22:35

Bericht door Michel van Rijnberk » vr feb 24, 2006 15:09

We hebben nu een bestuurder die veel op de werkvloer aanwezig is. Dat vindt zij een van de belangrijkste onderdelen van haar baan.

Voordat Brigitta kwam hadden we een tijdelijke bestuurder. (periode januari 2004 tot december 2005). Hij moest het plotseling van een andere collega overnemen. Daardoor hebben we een tijdje "stilgestaan",want hij kreeg "besloten bus"bij zijn normale werkzaamheden. Maar vanaf 01.01.2005 hebben we Brigitta en het bevalt ons kaderleden uitstekend. Een prima en lief mens, maar bovenal een vakvrouw.

Brigitta : ga zo door.................

Michel van Rijnberk

Jaap van Hienen
Berichten: 5
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 10:46

Bericht door Jaap van Hienen » vr feb 24, 2006 22:21

Nu wordt er nadruk gelegd op woorden die ik niet als zodanig bedoeld heb. Ik heb in de afgelopen vijftien jaar die ik als touringcarchauffeur gewerkt heb wel vaker gemerkt dat collega's teleurgesteld zijn in 'de bond', zonder overigens specifiek FNV of CNV te noemen. Verhalen zoals die van Henk waar dit onderwerp mee geopend is. Ik wil niet zeggen dat men ten onrechte teleurgesteld is. Ik heb ook geen oud-bestuurders een trap na willen geven. Ik heb alleen willen aangeven dat ik merk dat er op dit moment een bestuurder is waar ik heel veel vertrouwen in heb. Dat is het enige punt dat ik wilde maken.

brigitta paas
Expert -> Bestuurder Vakbond
Expert -> Bestuurder Vakbond
Berichten: 20
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 15:44

vakbond

Bericht door brigitta paas » za feb 25, 2006 15:21

Ik word een beetje verlegen van al deze geweldig positieve reacties.
Dus heren mijn dank maar het is mijn werk.

Juist omdat ik het van 2 kanten bekijk maakt het dat je direct aanvoelt waar de schoen wringt. echter we hebben heel veel werk met elkaar te doen want willen we van deze sector een topper maken dan moeten jullie meehelpen om de misstanden aan te geven zodat we er iets aan kunnen doen.
We zullen niet alles winnen en het zal niet allemaal tegelijk kunnen maar een bestuurder van de vakbond valt of staat met de mensen die erin werken.

Dus zonder jullie kan ik niets.

Brigitta

En nu stoppen want anders word ik verlegen.

Gebruikersavatar
ray
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 18:08

Bericht door ray » za feb 25, 2006 17:24

@brigitta,

ik denk dat jij je nu een heel gelukkig mens voelt met zoveel positieve reacties op dit topic van HENK.

ik kan alleen nog maar dit toevoegen: 1voor allen,allen voor 1.

Gebruikersavatar
Elroy
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 387
Lid geworden op: do dec 01, 2005 18:34

Bericht door Elroy » za feb 25, 2006 18:00

Dit is ook abslouut niet negatief bedoelt. Dit gaat over heel wat jaren geleden.

Zelf heb ik de bond tot nu toe 1x nodig gehad en dat is me goed bevallen.

Ik heb het volste vertrouwen in de bond en ik ga er van uit dat het ook zo zal blijven.

Gebruikersavatar
oad chauf
actieve chauffeur
actieve chauffeur
Berichten: 58
Lid geworden op: vr feb 10, 2006 18:30

Bericht door oad chauf » ma feb 27, 2006 20:44

Michel van Rijnberk schreef:We hebben nu een bestuurder die veel op de werkvloer aanwezig is. Dat vindt zij een van de belangrijkste onderdelen van haar baan.

Voordat Brigitta kwam hadden we een tijdelijke bestuurder. (periode januari 2004 tot december 2005). Hij moest het plotseling van een andere collega overnemen. Daardoor hebben we een tijdje "stilgestaan",want hij kreeg "besloten bus"bij zijn normale werkzaamheden. Maar vanaf 01.01.2005 hebben we Brigitta en het bevalt ons kaderleden uitstekend. Een prima en lief mens, maar bovenal een vakvrouw.

Brigitta : ga zo door.................

Michel van Rijnberk


Ik hoor konstant niks anders van ons kaderlid Cees Krouwel...hij is ook al vol lof over haar...... :lol:

Michel van Rijnberk
Expert -> Kaderlid Vakbond
Expert -> Kaderlid Vakbond
Berichten: 59
Lid geworden op: vr dec 09, 2005 22:35

Bericht door Michel van Rijnberk » di feb 28, 2006 07:51

Ben ik gelukkig niet de enige. Maar kun je nagaan als er meer zoals ik over denken...

Henk
Berichten: 7
Lid geworden op: za feb 04, 2006 08:44

Re: vakbond

Bericht door Henk » di mar 14, 2006 07:31

Zoals gezegd in de eerste brief kan er toch niets meer aan veranderd worden daar de rechter al heeft beslist , het al enkele jaren geleden is , en ik er verder niets over mag zeggen.

Gesloten