Pendel

Vertel hier je grappige dingen, moppen die betrekking hebben op touringcarchauffeurs of touringcars
Louis
actieve chauffeur
actieve chauffeur
Berichten: 60
Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:18

Pendel

Bericht door Louis » za jan 28, 2006 17:04

BUSLUL

Wat een vak !
Vrijwillig een aantal bronstige pubers in je bus laden in de wetenschap dat ze je de volgende 24 uur geen moment met rust zullen laten, omdat voor de eerste keer zonder paps en mams op vakantie nu eenmaal synoniem is voor alles doen wat God verboden heeft.
Ze na 1700 kilometer terreur uitbraken in een Spaans kustgetto met de zekerheid dat ze over twee weken ook weer terug willen in jouw touringcar: rood als een kreeft, suf geneukt en met een alcoholpromillage in het bloed waar de gemiddelde blaaspijp spontaan en onmiddellijk door oplost.
Op de heen- en terugweg de hoer uithangen bij een arrogante Fransman (excuses voor de tautologie) die het wegrestaurant uitbaat, dat voor stoppen met een volle bus wel een paar rottige Euro’s aan commissie wil geven.
Een fooi die jij ook nog eens echt nodig hebt, omdat de baas van het touringcarbedrijf volhardt in het uitbetalen van een negentiende – eeuws salaris, omdat de klanten voor twee weken costa niet meer dan 189 euro all-in willen betalen.


De medeweggebruikers die je links en rechts passeren begroet worden met een omhoog gestoken middelvinger.
Het dienstbevel van de directeur opvolgen en tijdens de stops knoeien met de tachograaf.
Tijdens al die geestdodende ritten angstdromen verdringen over de roedels bejaarden die je in het laagseizoen over hetzelfde traject mag rijden.
Weer een overdaad aan passagiers die ondanks hun gebrekkige controle over blaas en bijbehorende organen toch liever de plas ophouden in plaats van gebruik te maken van “dat vieze toilet” in de bus, met alle gevolgen van dien.
Zeurtirades aanhoren over “roken” zitten, terwijl geboekt was voor “niet rokers”.
Zeikberen laten mekkeren over “die armoedige bus” en toch niet zeggen dat iemand, die voor twee weken all-In 104 euro betaalt (aanbieding in het kader van het laagseizoen !) geacht wordt ook twee weken lang zijn bek te houden.

Ondanks alles toch de vriendelijkheid zelve blijven.
Op de automatische piloot het inleidende praatje houden met die schitterende volzin: Gelieve uw afval in de daarvoor bestemde witte plastic zakken te deponeren”.
Berusten in de aanspreektitel “Hé buslul !”.
Belegen moppen vertellen om de sfeer te bevorderen.
Imca Marina’s Viva España uit de speakers laten schallen bij het passeren van de Spaanse grens.
Dankjewel zeggen als het met de pet rondgaan langs vijftig passagiers zeven euro, en 25 naar bier stinkende koperen euro-centen, twee knopen en drie half gesmolten M & M oplevert.
Zo’n vak levert slapeloze nachten op.
Dat verzeker ik u.
Dan wil je overdag weleens indutten.
Of de neiging hebben om niet onder het viaduct, maar dwars door een viaduct heen te rijden.

Gebruikersavatar
ray
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 18:08

Bericht door ray » zo jan 29, 2006 18:19

louis,

heb deze ff verplaatst voor je,iets anders kan ik hier niet van maken.ik beschouw dit nog als een btj humor,maar schilder niet de pendel chauffeurs over 1 kam.
ik heb nog steeds die gasten onder de duim,moeilijkheden,zal ik niet hebben.laat gewoon subtiel merken dat jij de baas ben en hun gewoon jouw boodschappen hebben op te volgen in zekere mate.

probeer iedereen een beetje in zijn of haar waarde te laten met zulke teksten in de toekomst.ik heb er nog steeds plezier in om een pendeltje te doen,laat dat zo blijven.

de kern van waarheid zit er in,maar iets subtieler mag wel voortaan

Gebruikersavatar
Frank
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 745
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 13:37

Bericht door Frank » zo jan 29, 2006 20:27

Ik had dit verhaal al eens eerder gelezen, toen heette het ook de busl#l, maar vind 't wel komisch, de cynische ondertoon bevalt mij wel. En er zit inderdaad een kern van waarheid in, al is het natuurlijk sterk overdreven.

Frank

DALTON
actieve chauffeur
actieve chauffeur
Berichten: 53
Lid geworden op: wo jan 25, 2006 13:40

Bericht door DALTON » ma jan 30, 2006 19:48

Louis volgens mij word het tijd dat jij varkens gaat rijden

Gebruikersavatar
simon
fanatieke chauffeur
fanatieke chauffeur
Berichten: 115
Lid geworden op: wo jan 25, 2006 10:32

Bericht door simon » ma jan 30, 2006 22:35

Word wel eens ''chauffeurtje'' genoemd, maar voor buslul ben ik nog niet uitgemaakt.

Gesloten