Uitspraken in de touringcarwereld

Vertel hier je grappige dingen, moppen die betrekking hebben op touringcarchauffeurs of touringcars
Gebruikersavatar
ray
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 18:08

Uitspraken in de touringcarwereld

Bericht door ray » do dec 15, 2005 19:06

frank,bedankt voor het kietelen van mijn zieke geest! even een paar leuke uitspraken.

chauffeur,weet u nou overal de weg?ja,maar natuurlijk mevrouw,in de rustige periode maak ik de nieuwe editie van de stratengids!!

gehoord:
met de slaapbus echt gebeurd:chauffeur,wanneer stop je nu op een parkeerplaats,want zo kan ik echt niet slapen!!

als een daf niet rookt,trekt hij niet

ik vindt de droge lucht in de bus zo vervelend!(gehoord in een bus zonder airco)

een passagier,gezeten in een gelede wagen,rende bij iedere rotonde hard naar achteren en riep:goed zo chauffeur,het achterste gedeelte rijdt ook mee!!

Gebruikersavatar
Frank
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 745
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 13:37

uitspraken

Bericht door Frank » vr dec 16, 2005 19:43

Opmerkingen die iedere rit weer terugkomen:

chauffeur, doet u dit werk al lang?

chauffeur, wat vindt uw vrouw ervan dat u zo lang van huis bent.

chauffeur, als je weer thuis bent, ben je zeker wel een week vrij?

chauffeur, rijdt u altijd dezelfde route?

chauffeur, is dit uw bus?


Wordt vervolgd :)

Frank

Gebruikersavatar
ray
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 18:08

nog een paar

Bericht door ray » za dec 17, 2005 17:55

we gaan die asbakjes dus niet gebruiken.....(hoe leg ik het zo onsympathiek mogelijk uit)

harder chauffeur!!(geluid dus) antwoord van de chauffeur: ik mag maar 100 rijden.

waar gaat deze bus naar toe??

buschauffeurs worden geboren,gaan op vakantie en sterven weer

waarom knipperen die vrachtwagens steeds nadat je ze ingehaald hebt?heb je een lekke band of zo?

Gebruikersavatar
Elroy
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 387
Lid geworden op: do dec 01, 2005 18:34

Bericht door Elroy » za dec 17, 2005 19:08

Rijdt U al lang, chauffeur? (Sinds vanmorgen 7 uur)

Is dat nou moeilijk, rijden in een bus? (Net als een auto. Alleen iets langer, hoger en breder)

Pas op U raakt de stoep. (Zeker nooit gezien dat de sturende wielen achter de chauffeur zitten)

Dat verdient zeker wel goed he? Als U zo lang van huis bent. (Dat is waar, alleen krijg ik nooit wat ik verdien)

Opmerking van een chirurg:"U heeft een erg verantwoordlijk beroep chauffeur. Als ik een foutje maak, dan kan dat 1 leven kosten. Als U een foutje maakt zijn het er 64." (Gelijk het nummer van je werkgever geven)

Gebruikersavatar
Luc
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 551
Lid geworden op: wo nov 30, 2005 07:10

Bericht door Luc » zo dec 18, 2005 07:19

Chauffeur, is het nog ver? Neen hoor nog maar twee centimeter op mijn kaart!

Een zware koffer: je schoonmoeder mee?
Ooit zei er eens een passagier tegen mij op een ochtend toen ie vooraan opstapte: Chauffeur hier beneden is geen plaats meer, dan ga ik langs achter wel naar boven! Ik reed met een Eos 100!

Wordt vervolgt...

Gebruikersavatar
Frank
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 745
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 13:37

deel 2

Bericht door Frank » zo dec 18, 2005 21:49

schiet me nog wat te binnen:

Als chauffeur op meerdaagse reizen, zit ik graag even apart aan een tafel te eten. Om wat geestelijke rust te krijgen, sommige pax willen dat niet begrijpen:

chauffeur, moet u alleen zitten van Kras?

chauffeur, dat is ook saai, dat je zo alleen zit, dat hoeft niet hoor, kom gezellig bij ons zitten, joh!

Wordt vast wel weer vervolgd :)

Frank

Gebruikersavatar
ray
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 18:08

uitspraken vervolg

Bericht door ray » zo dec 18, 2005 22:43

chauffeur,mot je nou onderhand niet eens tanken?je benzine meter staat bekant op nul

chauffeur,hoe lang heeft u uw rijbewijs al? 2 weken mevrouw.(niet zeggen dat je hem net heb laten verlengen)

tegen klant:hou jij de richtingaanwijzer even in de gaten,dan kan ik even naar het toilet toe

Gebruikersavatar
Frank
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 745
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 13:37

Bericht door Frank » zo dec 18, 2005 22:48

Luc schreef:Ooit zei er eens een passagier tegen mij op een ochtend toen ie vooraan opstapte: Chauffeur hier beneden is geen plaats meer, dan ga ik langs achter wel naar boven! Ik reed met een Eos 100!


Ik was ook een keer met een enkeldekker en toen zei een vrouw dat ze absoluut niet bovenin wou zitten. Dus ik doe de bagageklep open en zeg: ga daar dan maar zitten, want lager kan het niet. :)

Frank

Gebruikersavatar
ray
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 18:08

uitspraken

Bericht door ray » di dec 20, 2005 19:30

god schiep eerst de touringcarchauffeur,daarna de lastige klant

ben je gek geworden?nee,is dat een vereiste om touringcarchauffeur te worden??

ik krijg deze bagageruimte niet open.(klant probeert de slaapcabine te openen)

Gebruikersavatar
Frank
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 745
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 13:37

deel zoveel

Bericht door Frank » wo dec 21, 2005 17:32

Vanmorgen gehoord op mijn aanvoertje naar Asten. Ik rij met een bus met koeieletters "KRAS STERVAKANTIES" op de zijkant:

Rijdt u voor de OAD?

Neemt u ook passagiers voor de OAD mee?

Is dit een OADbus?


Ze zouden ook zelf eens de moeite kunnen nemen om te kijken welke onderneming op de bus vermeld staat.

Frank

René

Re: deel zoveel

Bericht door René » wo dec 21, 2005 21:23

Frank schreef:Vanmorgen gehoord op mijn aanvoertje naar Asten. Ik rij met een bus met koeieletters "KRAS STERVAKANTIES" op de zijkant:

Rijdt u voor de OAD?

Neemt u ook passagiers voor de OAD mee?

Is dit een OADbus?


Ze zouden ook zelf eens de moeite kunnen nemen om te kijken welke onderneming op de bus vermeld staat.

Frank
Kun je nagaan het maakt allemaal geen reed uit waar je mee komt als er maar ramen in zitten. (je kan dan zelfs met een BOVA komen) :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Monica
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 387
Lid geworden op: do dec 01, 2005 13:15

Re: deel zoveel

Bericht door Monica » wo dec 21, 2005 23:26

Frank schreef:[b]

Rijdt u voor de OAD?

Ze zouden ook zelf eens de moeite kunnen nemen om te kijken welke onderneming op de bus vermeld staat.

Frank


Ohh maar dat vragen ze zelfs nog op de lijndienst, vanmiddag ook zo een snuggeren er staat toch echt met koeien letters Oud Gastel in de lichtbak krijg ik de vraag rijdt u naar Oud Gastel....hoezo zelf de moeite nemen om te kijken wat er op die bus staat.

Gebruikersavatar
Frank
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 745
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 13:37

Bericht door Frank » vr dec 23, 2005 01:01

Tja, dat maak je hier in Twente ook mee. In koeieletters ENSCHEDE op de film van de bus en dan is het alsof ze het alleen geloven als ze het van de chauffeur zelf horen

:)

Frank

Gebruikersavatar
Lorijn
actieve chauffeur
actieve chauffeur
Berichten: 59
Lid geworden op: do dec 22, 2005 20:54

Bericht door Lorijn » vr dec 23, 2005 07:19

Frank schreef:Tja, dat maak je hier in Twente ook mee. In koeieletters ENSCHEDE op de film van de bus en dan is het alsof ze het alleen geloven als ze het van de chauffeur zelf horen

:)

Frank


Hehe, hier komt de klant ff om de hoek kijken ;). Er zijn in het openbaar vervoer ook heel veel bussen die met het verkeerde opschrift rondrijden. Maar als ie dan ook nog bij de goede bushalte staat :P, ja, dan vraag ik me af of je nog moet twijfelen. Alhoewel, twijfelen gebeurt natuurlijk sneller, wanneer er een ander soort bus staat dan de mensen gewend zijn :).

Gebruikersavatar
ray
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 18:08

humor

Bericht door ray » di dec 27, 2005 17:53

ik ben blij dat er ook eens een reactie komt van"een klant" zelf,die met het ov reed/rijdt.ik heb het met onze eigen ov-lijnen nog nooit zo gek mee gemaakt.zijn bij ons toch wel vaste klanten die mee rijden.wij doen ook geen ondersteuning voor XX en dat soort monopolie bedrijven.het enigste wat ik mee gemaakt heb,is als ik GERESERVEERD voer op de signborden,dat ze toch nog proberen je te laten stoppen.

driver55
leerling-chauffeur
leerling-chauffeur
Berichten: 11
Lid geworden op: vr jan 06, 2006 20:04

Bericht door driver55 » vr jan 06, 2006 22:41

Tja gaat op reis met een gezelschap voor enkel dagen en telkens kwam er een man die elke keer de meest vervelende vragen stelde en overal comentaar op had. het werd zelfs zo erg dat de andere mensen er ook gek van werden.
Tja daar zit je dan je begint net op de bus en hoe te handelen.

Meneer kwam weer naast me zitten en vroeg doet u dit werk al lang nee meneer. Wat deed u hiervoor dan. Tja meneer ik was werkzaam op de vrachtwagen oja zei meneer.
Wat voor werk deed u dan. Was werkzaam op een veewagen oja zei meneer. Maar dan is dit toch wel heel wat anders.
O nee hoor zei ik. Hoe zo niet vroeg meneer. Waarop ik antwoord gaf wel meneer op de veewagen liepen de varkens er ook vanzelf in en er weer uit.

Tja je raad het al de hele reis zei die meneer niets meer tegen mij. Vraag me niet waarom ik weet het niet.
Achteraf gezien niet netjes maar ja je begint net op de touringcar en hoe te handelen. is nu 15 jaar geleden maar vergeet het nooit meer.

Gesloten