dubbele schijf of niet
dubbele schijf of niet
Even een vraagje.
Morgen heb ik eerst een rit om 06.15 tot 08.15 en dan begin ik om 19.30 weer opnieuw aan een rit. Moet ik nu gewoon de eerste schijf gebruiken en aan de achter zijde de rust aan tekenen daar dit ook met 2 verschillende bussen gebeurt. Of kan ik voor de 2e rit een nieuwe schijf gebruiken.
Ik denk zelf dat het met 2 schijven kan daar er ruim 11 uur tussen einde en aanvang van beide ritten zit.
Morgen heb ik eerst een rit om 06.15 tot 08.15 en dan begin ik om 19.30 weer opnieuw aan een rit. Moet ik nu gewoon de eerste schijf gebruiken en aan de achter zijde de rust aan tekenen daar dit ook met 2 verschillende bussen gebeurt. Of kan ik voor de 2e rit een nieuwe schijf gebruiken.
Ik denk zelf dat het met 2 schijven kan daar er ruim 11 uur tussen einde en aanvang van beide ritten zit.
Volgens mij moet je als je 2 ritten op één dag hebt, 1 schijf gebruiken. Zou ik doen tenminste. Immers, per 24 uur mag je maar één schijf gebruiken. Als je tweede dienst niet na 6.15 eindigt, (overschrijding 24 uur), zou ik dus gewoon 1 schijf gebruiken en de gegevens van de tweede bus op de achterkant invullen.
Dit zou iedere chauffeur natuurlijk moeten weten, maar wacht met smart op de al dan niet correctie van etab, zijn pakkie an.. :)
Frank
`
Dit zou iedere chauffeur natuurlijk moeten weten, maar wacht met smart op de al dan niet correctie van etab, zijn pakkie an.. :)
Frank
`
1 schijf per 24 uur.
Je haalt hem eind 1e rit eruit en vult de voorkant in als zijnde klaar.
Bij aankomst nieuwe bus in de avond vul je nr 1 achterop in met Tijd kenteken en km stand. Stopt hem in de tacho en rijden maar.
Theoretisch ben je in overtreding als je een 2e schijf gebruikt.
In Nl doen ze daar niet zo moeilijk over maar in bijv Frankrijk kan je je euroa bij de politie achterlaten.
Je haalt hem eind 1e rit eruit en vult de voorkant in als zijnde klaar.
Bij aankomst nieuwe bus in de avond vul je nr 1 achterop in met Tijd kenteken en km stand. Stopt hem in de tacho en rijden maar.
Theoretisch ben je in overtreding als je een 2e schijf gebruikt.
In Nl doen ze daar niet zo moeilijk over maar in bijv Frankrijk kan je je euroa bij de politie achterlaten.
Monica,
als dank voor het lekkere appelgebak in het bruine cafe,
krijg jij van mij de invulinstructie Tacho
http://www.sktb.nl/images/docs/invullen%20tachograafschijf.pdf
groetjes
Bartje
als dank voor het lekkere appelgebak in het bruine cafe,
krijg jij van mij de invulinstructie Tacho
http://www.sktb.nl/images/docs/invullen%20tachograafschijf.pdf
groetjes
Bartje
bartje_4 schreef:Monica,
als dank voor het lekkere appelgebak in het bruine cafe,
krijg jij van mij de invulinstructie Tacho
http://www.sktb.nl/images/docs/invullen%20tachograafschijf.pdf
groetjes
Bartje
Bedankt Bartje maa rhoe ik de achterkant dien in te vullen dat weet ik wel hoor. :lol:
etab schreef:1 schijf per 24 uur.
Je haalt hem eind 1e rit eruit en vult de voorkant in als zijnde klaar.
Bij aankomst nieuwe bus in de avond vul je nr 1 achterop in met Tijd kenteken en km stand. Stopt hem in de tacho en rijden maar.
Theoretisch ben je in overtreding als je een 2e schijf gebruikt.
In Nl doen ze daar niet zo moeilijk over maar in bijv Frankrijk kan je je euroa bij de politie achterlaten.
Etab bedankt voor het bij spijkeren omtrent dit.
peetje schreef:je bent toch nog steeds in dienst, dan ?
m.i. 1 schijf ...
Peter :wink:
Nee dat is niet correct. Er zit immers meer dan 11 uur tussen. En het doet niet ter zake of je wel of niet 1 of twee diensten doet.
JE mag gewoon maar 1 schijf per 24 uur gebruiken.
NB: in het buitenland komt de zogenaamde rustschijf voor.
Werd/word veel door pendelaars gebruikt.
Dit is een schijf die tijdens de stilstand ter plaatse er in gaat en bij aanvang dienst 's avonds weer vervangen wordt door een rijschijf.
Deze heeft geen feitelijke rechtswaarde behalve dat je die suffe gendarmieke kan bewijzen dat je hebt stil gestaan.
Immers bij einde dienst mag de schijf er uit en bij begin moet hij er weer in (die 2e dan) Thuis kan je hem dus gewoon weggooien
bartje_4 schreef:Monica schreef:[
Bedankt Bartje maar hoe ik de achterkant dien in te vullen dat weet ik wel hoor. :lol:
Maar je wist niet van wisselen van voertuig en dat staat daar ook beschreven :wink:
gr.
Bartje
Nou dit is echt niet de eerste keer dat ik wissel van voertuig hoor. Ik weet echt wel hoe dat in te vullen. Het ging in deze vraag ook niet om het invullen van de achter zijde maar of ik 2 schijven moest gebruiken. Ik heb bij een bedrijf gewerkt daar had ik soms wel 3 verschillende bussen op een dag.
Monica schreef:Nou dit is echt niet de eerste keer dat ik wissel van voertuig hoor. Ik weet echt wel hoe dat in te vullen. Het ging in deze vraag ook niet om het invullen van de achter zijde maar of ik 2 schijven moest gebruiken..
Lieve Monica,
als je nu eerst dat document een leest, i.p.v. snel te antwoorden, daar staat niet alleen het invullen maar is ook precies voorgeschreven hoe je moet handelen en hoeveel schijven je moet gebruiken.
gr.
Bartje
Beste Bart
Ik heb echt wel eerst dat document gelezen voor ik reargeerde hoor. En ik was ook erg blij er mee frist je geheugen goed op. Echter heb ik gewoon geleerd als je over iets twijfeld vraag je het gewoon en ik zat echt van de week even dat ik het gewoon niet meer zeker wist daar ik dit niet vaak heb mee gemaakt dat ik zo een gespleten dienst had.
Ik heb echt wel eerst dat document gelezen voor ik reargeerde hoor. En ik was ook erg blij er mee frist je geheugen goed op. Echter heb ik gewoon geleerd als je over iets twijfeld vraag je het gewoon en ik zat echt van de week even dat ik het gewoon niet meer zeker wist daar ik dit niet vaak heb mee gemaakt dat ik zo een gespleten dienst had.