Beginnen bij de rij- en rusttijden.
Je kunt alles hierover vinden op de site van het Ministerie van Sociale Zaken en werkgelegenheid. Je linkt dan door naar arbeidstijden en dan naar de ATB vervoer.
De ATB vervoer verandert 1-5-2007. Nu mag je inderdaad 10 dagen achter elkaar werken en dan 2 dagen vrij. Vanuit de CAO wordt dit wel iets ingewikkelder maar wettelijk mag dat. Vanaf 1-5-2007 niet meer dan moet je elke week 1 dag vrij zijn.
De digatale tachograaf verplicht je straks een bestuursderskaart aan te schaffen. Dat moet jezelf doen omdat het een kaart is die aan je persoon is gekoppeld. Wel moet je de kosten bij je werkgever declareren.
Je werkgever is verplicht je te helpen bij de aanschaf van de kaart.
Op de kaart worden dan je rijtijden geregitreerd. Je werkgever llest die kaart en bepaald zo je urenregistratie.
Als je nog ergens anders rijd en je moet de kaart gebruiken dan kan je werkgever dit nooit zien want hij heeft een code. De KLPD en de IVW kunnen dat wel.
Brigitta Paas
vragen rij- en rusttijden en digitale tachograaf
-
- Expert -> Bestuurder Vakbond
- Berichten: 20
- Lid geworden op: zo feb 19, 2006 15:44
Re: vragen rij- en rusttijden en digitale tachograaf
brigitta paas schreef:Beginnen bij de rij- en rusttijden.
Je kunt alles hierover vinden op de site van het Ministerie van Sociale Zaken en werkgelegenheid. Je linkt dan door naar arbeidstijden en dan naar de ATB vervoer.
De ATB vervoer verandert 1-5-2007. Nu mag je inderdaad 10 dagen achter elkaar werken en dan 2 dagen vrij. Vanuit de CAO wordt dit wel iets ingewikkelder maar wettelijk mag dat. Vanaf 1-5-2007 niet meer dan moet je elke week 1 dag vrij zijn.
De digatale tachograaf verplicht je straks een bestuursderskaart aan te schaffen. Dat moet jezelf doen omdat het een kaart is die aan je persoon is gekoppeld. Wel moet je de kosten bij je werkgever declareren.
Je werkgever is verplicht je te helpen bij de aanschaf van de kaart.
Op de kaart worden dan je rijtijden geregitreerd. Je werkgever llest die kaart en bepaald zo je urenregistratie.
Als je nog ergens anders rijd en je moet de kaart gebruiken dan kan je werkgever dit nooit zien want hij heeft een code. De KLPD en de IVW kunnen dat wel.
Brigitta Paas
Kleine correctie.
Je werkgever kan nooit volledig correct de uren bepalen aan de hand van de digitale tachograaf. Het is dus een illusie te denken dat je die admin straks kwijt bent.
brigitta paas schreef:Nu mag je inderdaad 10 dagen achter elkaar werken en dan 2 dagen vrij. Vanuit de CAO wordt dit wel iets ingewikkelder maar wettelijk mag dat. Vanaf 1-5-2007 niet meer dan moet je elke week 1 dag vrij zijn.
Is die vrije dag op standplaats? Hoe zit dat met de meerdaagse (bijvoorbeeld 10) reizen zonder vrije dag in het programma en hoe zit het met de chauffeurs die 30 dagen op europatour gaan?
Frank
quote:
De ATB vervoer verandert 1-5-2007. Nu mag je inderdaad 10 dagen achter elkaar werken en dan 2 dagen vrij. Vanuit de CAO wordt dit wel iets ingewikkelder maar wettelijk mag dat.
Miz staat er in het ATB/ATW. Maximaal 10 diensten in de 2 weken met een maximum van 6 achter elkaar.
In geen enkel studieboek heb ik ooit de wettelijk toestemming tot de 12 dagen regeling aangetroffen.
Als je op atb atw zoekt staat deze ook miz ook niet vermeld?
De ATB vervoer verandert 1-5-2007. Nu mag je inderdaad 10 dagen achter elkaar werken en dan 2 dagen vrij. Vanuit de CAO wordt dit wel iets ingewikkelder maar wettelijk mag dat.
Miz staat er in het ATB/ATW. Maximaal 10 diensten in de 2 weken met een maximum van 6 achter elkaar.
In geen enkel studieboek heb ik ooit de wettelijk toestemming tot de 12 dagen regeling aangetroffen.
Als je op atb atw zoekt staat deze ook miz ook niet vermeld?