Aanrijtijden en het invullen tachograaf
Aanrijtijden en het invullen tachograaf
In het Skill arrest zijn engelse chauffeurs beboet omdat zij de aanrijtijden niet op hun tachograafschijf vermeld hadden.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2, zie onderstaande link naar het FNV beslotenbus forum.
http://www.fnvbeslotenbus.nl/forum/inde ... opic=252.0
groetjes
Bartje_4
Een gewaarschuwd mens telt voor 2, zie onderstaande link naar het FNV beslotenbus forum.
http://www.fnvbeslotenbus.nl/forum/inde ... opic=252.0
groetjes
Bartje_4
Overgenomen van het andere forum:
En dat is de enige juiste oplossing!! Maar veel werkgevers zijn daar weigerachtig voor, omdat dat nogal wat extra kosten voor zich meebrengt die uiteindelijk dan weer op de klant verhaald zullen worden! Dus uiteindelijk zijn zowel de klant als het berdrijf en zijn chauffeurs weer de dupe.. :cry:
Veel bedrijven lossen dit op door hun chauffeur de dag van tevoren reeds naar de wisselplek te sturen en hen daar te laten overnachten dan is er niets aan de hand want dan begint de tijd als de chauffeur in de bus stapt.
En dat is de enige juiste oplossing!! Maar veel werkgevers zijn daar weigerachtig voor, omdat dat nogal wat extra kosten voor zich meebrengt die uiteindelijk dan weer op de klant verhaald zullen worden! Dus uiteindelijk zijn zowel de klant als het berdrijf en zijn chauffeurs weer de dupe.. :cry:
Ja, het gaat erom dat je op de achterkant van de schijf aantekent de tijd die je nodig hebt van je standplaats (garage) naar waar je de bus overneemt. Dit mag achteraf trouwens, dus eerst van de garage naar je opstapplaats rijden, dan aantekenen of je gereden (telt als rijuren) of meegereden bent (bij het bedje). Dan de schijf in de klok van de bus. Als je terugkomt en afgelost wordt, schijf uit de bus, dan naar je standplaats rijden en op de schijf aantekenen... Wel doen, het is een duur grapje als ze je hiermee pakken!
Frank.
Frank.
Op zich lijkt mij dat het noteren van zaken op schijven verboden is.
Denk eens aan de tijd van het kruisje. Hier moest het in frankrijk kreeg je een bekeuring vanwege het schrijven op de schijf buiten de cirkel.
Tenzij je bedoelt dat je vooraf aan je rit alvast het rooster gedeelte aanstreept wat je ook gebruikt bij een defecte tacho.
Denk eens aan de tijd van het kruisje. Hier moest het in frankrijk kreeg je een bekeuring vanwege het schrijven op de schijf buiten de cirkel.
Tenzij je bedoelt dat je vooraf aan je rit alvast het rooster gedeelte aanstreept wat je ook gebruikt bij een defecte tacho.
achterkant schijf
@ frank: even een kleine correctie nog op jouw tekst.wat jij zegt over het aantekenen als rijtijd,vindt ik een beetje raar.stel je wordt aangevoerd op een pendel naar spanje.dan zou je het dus never nooit niet halen met je rijtijd,als je op de achterkant al rijtijd streept.ik heb het vorig jaar nog gevraagd aan het rvi,en die zeiden dat je die tijd gewoon als arbeidstijd moet strepen op je schijf.nou gaan wij altijd met een taxibusje naar de wissel toe,dus daar zit al geen tacho in...dit even ter info.ook niet switchen naar bedje,gewoon allemaal arbeidstijd strepen.het gaat het rvi er alleen om dat je aan streept op arbeidstijd.
@Ray
Als jij dat uit betrouwbare bron (RVI) hebt, dan zal het wel zo zijn. Ik weet niet anders dan dat als jij met dat taxibusje rijdt, jij al zoveel rijuren hebt. Maar dit is dus nieuw voor mij. Beter eigenlijk, zo kun je met de touringcar met schone lei beginnen aan je 10 uur rijtijd. Dus gewoon bij de hamertjes aantekenen.
Bedankt voor de correctie.
Frank
Als jij dat uit betrouwbare bron (RVI) hebt, dan zal het wel zo zijn. Ik weet niet anders dan dat als jij met dat taxibusje rijdt, jij al zoveel rijuren hebt. Maar dit is dus nieuw voor mij. Beter eigenlijk, zo kun je met de touringcar met schone lei beginnen aan je 10 uur rijtijd. Dus gewoon bij de hamertjes aantekenen.
Bedankt voor de correctie.
Frank
het geen wat je achterop invult op je schijf ook al heb je gereden telt niet als rijtijd maar als diensttijd....dit is dus een wezelijk verschil. toevallig dat hier bij ons op de wintervergadering(keurmerk) een hele discussie over is geweest. dus achterop de schijf = diensttijd en geen rijtijd ook al heb je gereden in een dinkytoy
Frank schreef:@Ray
Als jij dat uit betrouwbare bron (RVI) hebt, dan zal het wel zo zijn. Ik weet niet anders dan dat als jij met dat taxibusje rijdt, jij al zoveel rijuren hebt. Maar dit is dus nieuw voor mij. Beter eigenlijk, zo kun je met de touringcar met schone lei beginnen aan je 10 uur rijtijd. Dus gewoon bij de hamertjes aantekenen.
Bedankt voor de correctie.
Frank
Even ter info Het RVI bestaat al een tijdje niet meer
Dat heet al een paar jaar IVW Inspectie verkeer en waterstaat
Ja, tuurlijk heet dat IVW, maar in de volksmond nog steeds 'rijksverkeersinspectie' vandaar RVI. Maar ze waren vandaag nog even op bezoek op de wisselplaats in Asten. (Hij wou niet op de foto, omdat ie net omgekocht was met koffie en draaide zich om, vandaar dat ik z'n jasje met IVW kon fotograferen. :))
Frank
Frank
Nou, toch maar even een antwoord dan...
Tja, er is een bekeuring uitgedeeld.. de betreffende chauffeur kreeg een bon omdat ie de achterkant van de schijf niet ingevuld had, ten behoeve van de arbeidstijd van Enschede naar Asten met de personenauto. Beetje dom, vind ik persoonlijk, maar goed, shit happens.. Wel zonde van die € 220, die dat kost.. :?
Frank
_
Tja, er is een bekeuring uitgedeeld.. de betreffende chauffeur kreeg een bon omdat ie de achterkant van de schijf niet ingevuld had, ten behoeve van de arbeidstijd van Enschede naar Asten met de personenauto. Beetje dom, vind ik persoonlijk, maar goed, shit happens.. Wel zonde van die € 220, die dat kost.. :?
Frank
_