desaensecruijck

Stel je hier voor, zodat andere forumgebruikers je leren kennen.
desaensecruijck
Berichten: 2
Lid geworden op: vr dec 16, 2005 22:04

desaensecruijck

Bericht door desaensecruijck » di jan 10, 2006 12:25

Hallo allemaal,

Dan zal ik me ook maar ff voorstellen. Ik ben John en ben 53 jaar. Sinds 1998 werk ik bij Hellingman in Zaandam en ben daar via een omscholingsproject terecht gekomen. Ik hoef er ook nooit meer weg, want het is een goede baas, voor zover dat mogelijk is, natuurlijk. Ik heb het idee, dat het werk redelijk goed verdeeld wordt. Eigenlijk rij ik alles, al merk ik, dat het de laatste tijd wat meer hetzelfde is, maar dat kan ook aan het aanbod liggen. Wij hebben vrij veel dagjeswerk in en om Amsterdam. Vast werk hebben wij voor grote cruise en rijncruise schepen, maar ook voor Japanse en Russische touroperators. Met die laatste 2 rijden we veel Benelux toertjes, die vaak op hetzelfde neerkomen, maar iedere keer toch weer iets anders zijn, omdat de gasten weer anderen zijn. Ook rijden wij voor Kras, wat mijn favoriete werk is; het meerdaagse op het buitenland met Nederlanders en dan zijn de Britse eilanden wel mijn favoriete bestemmingen. Veel collega's vinden dat maar niks, want Nederlanders zouden geen makkelijke mensen zijn, maar daar kijk ik anders naar. Als ikzelf op vakantie ga, heb ik ook best wel hoge eisen, dus vind ik, dat ik mijn gasten minstens hetzelfde moet kunnen bieden, als ik zelf eis. Ik zeg altijd maar, dat ik geen werk heb, maar, zoals al iemand al gezegd heeft, een roeping. Ook zeg ik wel eens, dat ik een betaalde hobby heb, want ik word betaald om op vakantie te gaan, alleen krijg ik altijd een hele bus mensen mee, maar, hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Als er maar 1 toerist in de bus zit, dan ben ik dat wel, want ik hou ontzettend van reizen, maar ik had er nooit de middelen voor. Het geven van toeristisch info vind ik ook erg leuk en dat begint al met het voorbvereiden; dat doe ik vaak heel uitgebreid, zodat ik veel meer info heb, dan ik kan geven. Ook het omgaan met de gasten vind ik ontzettend leuk. Ik blijf dan ook vaak bij mijn gasten, want als ik alleen zou willen zijn, had ik dit vak niet gekozen. Soms wordt mijn instelling niet zo gewaardeerd, maar dan leg ik me daar maar bij neer. Dat zijn vaak collega's, die de gasten 's avonds zat zijn, maar daar heb ik geen last van. Als ik als enige chauffeur in een hotel zit, dan zit ik vaak bij de gasten aan tafel, of in ieder geval in dezelfde ruimte. Ook na het eten vind ik het leuk om in de lounch of bar te blijven, want alleen op de kamer is ook niks aan, maar dat is heel persoonlijk. Daarom vind ik het wel eens jammer om met meerdere chauffeurs in een hotel te zitten, maar het kan ook gezellig zijn, zoals kerst 2004 met Frank in Kleve en afgelopen kerst met Ton en Dick in Alzey.
Ik kan alleen nog maar zeggen, dat ik ontzettend blij ben, dat ik in dit beroep ben terecht gekomen, want ik zou niks anders meer willen doen. Ik hoop leuke contacten aan dit forum over te houden en wens iedereen nog een gelukkig 2006, al is het wel wat laat.
Groetjes

John

Gebruikersavatar
Lorijn
actieve chauffeur
actieve chauffeur
Berichten: 59
Lid geworden op: do dec 22, 2005 20:54

Bericht door Lorijn » di jan 10, 2006 12:33

Nou John, welkom op het forum. Ik zou zo zeggen, kom ook eens wat drinken in de koffielounge. 't Is daar een gezellige bedoening.

Groetjes,

Evelien

Gebruikersavatar
ray
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 18:08

Bericht door ray » di jan 10, 2006 12:45

hallo john,allereerst de beste wensen nog voor 2006.

hartelijk welkom op het forum,ik wens je veel lees/postplezier toe,en mocht je nog vragen hebben,schroom niet.

Gebruikersavatar
Frank
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 745
Lid geworden op: ma nov 28, 2005 13:37

Bericht door Frank » di jan 10, 2006 13:37

Hoi John,

Welkom op HET forum.

Tja, Kerst 2004, dat was wat, voor NCRV-reizen (en dan bedoel ik niet de omroep). Maar heb er toch wel goede herinneringen aan, ook om persoonlijke redenen.

Ik wens je veel lees- en postplezier.

Frank

Gebruikersavatar
Luc
Forum beheerder/Moderator
Forum beheerder/Moderator
Berichten: 551
Lid geworden op: wo nov 30, 2005 07:10

Bericht door Luc » di jan 10, 2006 16:57

@John

Wees welkom hier, en ik hoop dat je er natuurlijk veel leuke contacten aan zult over houden. En inderdaad met meedere chauffeurs is het in de meeste gavllen altijd een gezellige bedoening in de hotels.

peetje
SUPER-chauffeur
SUPER-chauffeur
Berichten: 204
Lid geworden op: di jan 10, 2006 17:59

Bericht door peetje » wo jan 11, 2006 09:24

Hey John,
Op latere leeftijd nog touringcarchauffeur geworden middels een omscholingstraject. Dat heb ik nooit eerder gehoord ! Hoe is dat in z'n werk gegaan ?

groet,

Peter :o

Gesloten