Hallo,
Ben dus etab (schuilnaampje)
in de jaren 90 full-time nat en int touringcar chauffeur geweest.
Heb mijn touringcar aantekening nog gehaald en ehbo.
Deed in de winter meestal winterpendels en zomers vaak 14 daagse reizen voor gehandicapten door heel Europa. En al het andere school en dagtochten werk.
Ben al in 1990 in de opleidingswereld terechtgekomen ik leidt op voor de administratie vakken ccv-b nu als freelancer.
Ben toen toch maar een HBO opleiding gaan volgen (avond opleiding) en ben daarna werkzaam geraakt in de personeels voorziening, werving en selectie en derhalve gespecialiseerd in cao's en arbeidsvoorwaarden (wat ik niet weet kan ik uitzoeken). Daarnaast heb ik een specialisme in wervings en selectie technieken. (lekker saai he?) Op dit moment ben ik vestigingsmanager van een bedrijf dat in logistiek personeel voorziet met als hoofdgroepen Schiphol(platform personeel en passagiers security) en bloemenvervoerders.
Toch heeft mijn hart altijd op het internationale werk gezeten. En soms doe ik nog wel eens een ritje als 2e chauffeur. Maar mijn werk zorgt ervoor dat ik daar helaas te weing tijd voor heb om het vaker te doen.
Ik ben destijds gewoon gestopt omdat ik te weinig verdiende en de CAO helaas gewoon erg slecht is voor de zwaarte van het vak. NA twee keer 14 dagen van huis en dan thuiskomen met een karig loon kan je op een gegeven moment niet uitleggen aan je gezin. Zeker omdat de verdiensten onderweg alsmaar meer achteruit gingen.
Ben wel getrouwd met een vrouw die ook uit de reis en touringcar wereld komt.
Misschien kan ik jullie af en toe met raad en daad bij staan als het aankomt op de juistheid van contracten of regelgeving.
Zeker nu met de wijzigingen van het zf.